حوثی‌های یمن تصاویری از «سربازان اسیر عربستان» پخش کردند

حوثی‌های یمن تصاویری از «سربازان اسیر عربستان» پخش کردند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عربستان تاکنون به ادعای حوثی‌های یمن واکنشی نشان نداده است.

آگهی

حوثی‌های یمن روز یکشنبه تصاویری از حملۀ خود به منطقه‌ای در مرز استان نجران عربستان همچنین سربازان این کشور که به اسارت نیروهای حوثی در آمده‌اند پخش کردند.

آنها روز گذشته اعلام کرده بودند که «هزاران» نیروی نظامی عربستان و جنگجویان متحد این کشور را به اسارت گرفته‌اند. نیروهای حوثی‌ها همچنین ادعا کرده بودند که صدها خوروی زرهی عربستان نیز به دست آنها افتاده است.

عربستان تاکنون به ادعای حوثی‌ها واکنشی نشان نداده است. در تصاویری که شبکه المسیره متعلق به نیروهای حوثی پخش کرد «دهها» نفر که حوثی‌ها آنها را نیروی نظامی عربستان و جنگجویان متحد این کشور معرفی کرده‌اند، دیده می‌شوند.

دو نفر از این افرادی که به اسارت حوثی‌ها در آمده اند در این تصاویر خود را اهل عربستان سعودی معرفی می‌کنند.

در تصاویر شبکه المسیره همچنین چند خودروی زرهی که بر اثر وقوع انفجار آسیب دیده‌اند مشاهده می‌شود.

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌های یمن اعلام کرده است که آنها در عملیات خود در مرز استان نجران سه تیپ ارتش عربستان را شکست داده‌اند. بنا به اعلام سخنگوی حوثی‌ها، تعدادی از اسرا، افسران و سربازان ارتش عربستان هستند.

نیروهای دولتی یمن با حمایت هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان در ماههای اخیر در حال نبرد با حوثی‌ها در منطقه کتاف در شمال استان صعده در نزدیکی مرز عربستان بودند. بنا به گزارش منابع خبری، نیروهای حوثی در جریان نبرد اخیر شمار زیادی از سربازان یمنی را به اسارت گرفته‌اند.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون در حمایت از دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن درگیر جنگ داخلی این کشور است.

حوثی‌های یمن پیش از این مسئولیت حملۀ دو هفته پیش به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان را برعهده گرفته بودند. این در حالی است که آمریکا و عربستان از ایران به عنوان عامل این حمله یاد می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکید دوباره حوثی ها بر آتش بس برغم ادامه حملات هوایی ائتلاف نظامی عربستان

در حملات هوایی به یک شهر تحت کنترل حوثی‌ها در یمن ۱۷ نفر کشته شدند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است