فرونتکس تکنولوژ‌ی «بیومتریک در سفر» را درفرودگاه لیسبون آزمایش می‌کند

فرونتکس تکنولوژ‌ی «بیومتریک در سفر» را درفرودگاه لیسبون آزمایش می‌کند
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پروژه چک بیومتریک تلاشی از سوی نهادهای امنیتی اتحادیه اروپا برای افزایش امنیت در مرزهای اتحادیه است.

آگهی

آژانس مرزی اروپا (فرونتکس) تکنولوژی چک بیومتریک مسافران موسوم به «بیومتریک در سفر» را با همکاری آژانس مرزی پرتغال، بصورت آزمایشی در فرودگاه لیسبون به اجرا گذاشته است. این تکنولوژ‌ی جدید قرار است در آینده در کنترل مرزهای اتحادیه اروپا به کار گرفته شود.

فرونتکس در توضیح این پروژه گفته است که به لطف تکنولوژی بیومتریک به جای اینکه مسافران در صف بایستند تا گذرنامه خود را به پلیس مرزی نشان دهند، چهره مسافران شناسایی می شود و نیز با اسکن بدون تماس اثر انگشت به عبور مسافران از گیت‌های بازرسی سرعت بخشیده می شود.

آژانس مرزی اروپا می گوید با استفاده از این تکنولوژی مسافران دیگر به نشان دادن پاسپورت یا هر گونه مدرک دیگر نیاز نخواهند داشت. این تکنولوژی نه تنها سفر مسافران را آسانتر می کند بلکه باعث افزایش تمهیدات امنیتی در مرزها نیز می شود.

پروژه چک بیومتریک تلاشی از سوی نهادهای امنیتی اتحادیه اروپا برای افزایش امنیت در مرزهای اتحادیه است.

فرونتکش پیشتر در ماه ژوئیه با همکاری گارد ساحلی هلند پروژه بالون‌های کنترل از راه دور را برای گسترش نظارت ساحلی به اجرا گذاشت که  ۲۴ ساعته بر ساحل نظارت داشتند.

شورای اتحادیه اروپا اوایل ماه گذشته میلادی، بودجه‌ ۱۰۱.۴ میلیون یورویی برای سال ۲۰۲۰ میلادی به فرونتکس اختصاص داد تا این سازمان تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۰ هزار مرزبان را در مرزهای اروپا به کار بگیرد، بودجه‌ای که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۲.۴ درصد افزایش داشت.

این بودجه جدید برای پشتیبانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اختصاص داده شده است تا در تقویت وظایف کنترل مرزی و همچنین مبارزه با جرایم مرزی فعالیت کنند.

فروتنکس گفته است که طبق برنامه‌اش تا سال ۲۰۲۱ میلادی ۵ هزار نیروی بیشتر جذب می کند و این رقم تا سال ۲۰۲۷ به ۱۰ هزار نفر می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آژانس مرزبانی اروپا فعالیت‌هایش را در مجارستان متوقف می‌کند

مسیر بالکان غربی، دروازه جدید مرگ برای پناهجوها

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»