خامنه‌ای به نخست وزیر پاکستان: پایان درست جنگ یمن، نتایج مثبتی خواهد داشت

خامنه‌ای به نخست وزیر پاکستان: پایان درست جنگ یمن، نتایج مثبتی خواهد داشت
Copyright عکس از khamenei.ir
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر ایران به نخست وزیر پاکستان: پایان درست جنگ یمن برای منطقه نتایج مثبت خواهد داشت

آگهی

رهبر ایران می‌گوید «پایان درست» جنگ یمن نتایج مثبتی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز یک‌شنبه در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان با تحسین دغدغه دولت این کشور در خصوص استقرار صلح و امنیت در منطقه غرب آسیا از «نقش مخرّب» برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های «تروریستی» در عراق و سوریه و ایجاد «جنگ و خونریزی» در یمن ابراز تأسف کرد و گفت: «ما انگیزه‌ای برای دشمنی با این کشورها نداریم اما آنها تحت اراده آمریکا هستند و در جهت خواست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند.»

رهبر ایران خواستار توجه کشورهای منطقه به طرح چهار ماده‌ای ایران برای رسیدن به «پایانی درست» در جنگ یمن شد ولی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر کسی شروع کننده جنگ در مقابل ایران باشد، «بدون تردید پشیمان» خواهد شد.

اظهارات رهبر ایران در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه در حالی عنوان شد که مطابق اعلام رسمی دولت پاکستان، عمران خان، نخست وزیر این کشور بر اساس ابتکاری شخصی برای میانجی‌گری میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تصمیم گرفته به تهران و ریاض سفر کند.

آقای خان پیش از دیدار با رهبر ایران به حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نخست وزیر پاکستان کمتر از یک ماه پیش، پس از دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض، عازم واشنگتن شد و در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با روسای جمهوری ایران و آمریکا گفت‌و‌گو. وی در آن زمان از آغاز تلاش خود برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان خبر داده بود.

آقای خان ظهر روز یک‌شنبه و در جریان کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که پس از ترک تهران، روز سه‌شنبه عازم ریاض خواهد شد و به تلاش برای برقراری صلح و ثبات و پایان دادن به اختلاف و تنش در منطقه ادامه خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پادشاه عربستان با استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در این کشور موافقت کرد

ایران: با میانجی یا بی میانجی آماده‌ایم با عربستان مذاکره کنیم

افراد مسلح ۹ تبعه غیرایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان کشتند