ناآرامی در چند شهر ایران در اعتراض به افزایش قیمت بنزین

ناآرامی در چند شهر ایران در اعتراض به افزایش قیمت بنزین
Copyright عکس از خبرگزاری مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که در برخی شهرها نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شده‌اند.

آگهی

ویدئو و گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که چند شهر ایران در اعتراض به افزایش قیمت بنزین ناآرام شده‌اند.

اغلب این تصاویر از زاهدان، مشهد، شیراز، سیرجان، اهواز، بهبهان، بیرجند، گچساران، امیدیه، ماهشهر، خرمشهر و برخی شهرهای دیگر بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند.

بر اساس این تصاویر معترضان با حمله به پمپ بنزین‌ها و مسدود کرده خیابان‌ها اعتراض خود به افزایش قیمت بنزین را نشان داد‌ه‌اند.

در شیراز معترضان علاوه بر مسدود کردن خیابان‌ها در مقابل یک پمپ بنزین تجمع کرده و آتش روشن کردند.

در مشهد نیز معترضان خودروهای خود را در خیابان متوقف کرده و شعار سر می‌دهند. در برخی از ویدئوهایی که از مشهد منتشر شده است شعارهای «روحانی حیا کن، مملکت را رها کن» و «دیکتاتور حیا کن، مملکت را رها کن» شنیده می شود.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که در برخی شهرها نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شده‌اند.

دولت ایران شامگاه پنجشنبه به طور ناگهانی قیمت هر لیتر بنزین را افزایش داد. بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین معمولی سهمیه‌ای به ۱۵۰۰ و آزاد به ۳ هزار تومان افزایش یافت. همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

معترضان به افزایش قیمت بنزین در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز تطاهرات کردند.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که اعتراضات در «شهرهای خوزستان و سیرجان کرمان» بیشتر بوده است. بنا به همین گزارش تجمعات ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در چند نقطه اهواز، مرکز استان خوزستان برگزار شد. خبرگزاری فارس گزارش داده است که «عمده اعتراضات در دسته های حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ نفره انجام شده است و تاکنون شعارهای سیاسی چندانی گزارش نشده و بیشتر اعتراضات و شعارها مربوط به افزایش دفعتی قیمت بنزین است.»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران وعده داده است که درآمد به دست آمده از افزایش قیمت بنزین صرف «طبقه محروم» جامعه خواهد شد. رئیس جمهوری ایران گفته است که افزایش قیمت بنزین «به نفع مردم و اقشار تحت فشار جامعه بوده و می‌ تواند در حل مشکلات آنان مفید و موثر باشد.» رسانه های ایران گزارش داده اند که تصمیم اخیر دولت بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط قیمت جهانی نفت؛ چالش جدید دولت ایران: گران‌فروشی یا آزادسازی بنزین؟

بازدید ۳۰ میلیونی؛ شروین حاجی‌پور با «آشغال» هم رکورد زد

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند