گرتا تونبرگ برای شرکت در اجلاس تغییرات آب و هوایی به اروپا بازگشت

گرتا تونبرگ برای شرکت در اجلاس تغییرات آب و هوایی به اروپا بازگشت
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرتا تونبرگ در گفتگو با خبرنگاران گفت که مردم میزان خشم نسل جوان از تغییرات آب و هوایی را درک نمی کنند. این فعال مبارزه با تغییرات آب و هوایی گفت: «مردم نیروی خشم کودکان عصبانی را دستکم می گیرند.»

آگهی

گرتا تونبرگ، نوجوان سوئدی که به چهره‌ای جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است روز سه‌شنبه با یک کشتی بادبانی از آمریکا به لیسبون، پایتخت پرتغال رسید.

این کنشگر ۱۶ ساله برای شرکت در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به «کوپ ۲۵» که در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار می‌شود به اروپا بازگشته است. سفر دریایی او که در راستای باورهای محیط زیستی‌اش از سفر با هواپیما خودداری می‌کند، ۲۰ روز طول کشید.

گرتا تونبرگ ماه سپتامبر (شهریور-مهر) در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد.

ده‌ها نفر از کنشگران مبارزه با تغییرات آب و هوایی از گرتا تونبرگ در بدو ورود به لیسبون استقبال کردند. او در گفتگو با خبرنگاران گفت که مردم میزان «خشم» نسل جوان از تغییرات آب و هوایی را درک نمی‌کنند. این فعال مبارزه با تغییرات آب و هوایی گفت: «مردم نیروی خشم کودکان عصبانی را دستکم می‌گیرند.»

گرتا تونبرگ قرار است چند روز در لیسبون بماند و پس از آن برای شرکت در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد به مادرید برود. او گفته است که قصد دارد اطمینان حاصل کند که «صدای نسل های آینده» در این اجلاس شنیده خواهد شد.

نوجوان ۱۶ ساله سوئدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت که هدف از سفرهای دریایی‌اش این است که نشان دهد زندگی «پایدار»، امروزه «غیرممکن» شده است. او تاکید کرد که برای اعمال فشار به صاحبان قدرت از هر آنچه در توان دارد فروگذار نخواهد کرد.

اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل قرار بود ابتدا در شیلی برگزار شود اما میزبانی نشست «کوپ ۲۵» به دنبال ناآرامی و تظاهرات ضددولتی در این کشور آمریکای جنوبی به اسپانیا داده شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«خشکسالی قرن» در زیمبابوه آبشار ویکتوریا را در آستانه نابودی قرار داد

هجوم ۵۶ خرس به روستایی در شمال شرق روسیه

گرتا تونبرگ: ما در آستانه یک انقراض گسترده قرار گرفتیم