زلنسکی با رد استعفای نخست وزیر اوکراین به او فرصت دوباره داد

زلنسکی با رد استعفای نخست وزیر اوکراین به او فرصت دوباره داد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر اوکراین صبح جمعه در پی انتشار اظهاراتی از وی که در آن به عملکرد رئیس جمهوری این کشور انتقاد کرده بود از دولت استعفا داد.

آگهی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین استعفای نخست وزیر خود را رد کرد.

اولکسی هونچاروک، نخست وزیر اوکراین صبح امروز جمعه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) در پی انتشار اظهاراتی از وی که در آن به عملکرد رئیس جمهوری این کشور انتقاد کرده بود از دولت استعفا داد. وی در این اظهارات که اخیرا افشا شده است گفته بود که زلنسکی «فهم و درکی ابتدایی» از اقتصاد دارد.

نخست وزیر اوکراین خبر استعفای خود را در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد و نوشت: « به منظور رفع هرگونه شک و شبهه در خصوص عدم احترام و بی اعتمادی به رئیس جمهوری نامه استعفای خود را نوشته و ارسال کردم.»

سخنان جنجالی هونچاروک در روز ۱۶ دسامبر در یک نشست غیر رسمی بیان شده بود اما در اوایل هفته گذشته در رسانه‌های اوکراین افشا شد. وی در این جلسه گفته بود که مسائل اقتصادی باید به شکلی ساده به رئیس جمهوری توضیح داده شود زیرا آقای زلنسکی «فهم و درکی ابتدایی از اقتصاد» دارد. نخست وزیر اوکراین افشای نوار صوتی این جلسه را اقدامی هدفمند علیه وی توصیف کرد.

زلنسکی پس از دریافت استعفای نخست وزیرش اعلام کرده بود که آن را بررسی خواهد کرد اما در نهایت در جلسه‌ای با نخست وزیر، از هونچاروک خواست که در کابینه بماند و گفت که به او و کابینه‌اش فرصتی دیگری می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن سرباز اوکراینی در گلوله‌باران دونباس؛ مسکو به اخلال در روند صلح متهم شد

آیا ولودیمیر زلنسکی اوکراین را به آغوش روسیه باز می‌گرداند؟

تلفن سرکاری دو جوان روس از جانب زلنسکی به ماکرون