کناره‌گیری حزب عوامگرای نروژ از دولت به خاطر بازگرداندن یک زن عضو داعش

کناره‌گیری حزب عوامگرای نروژ از دولت به خاطر بازگرداندن یک زن عضو داعش
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب عوامگرای نروژ، که بخشی از دولت این کشور به شمار می رود،.به دلیل مخالفت با بازگرداندن یک زن مظنون به عضویت در داعش از ائتلاف حاکم کناره گیری کرد.

آگهی

حزب عوامگرای نروژ، که بخشی از دولت این کشور به شمار می رود، از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کرد.

تصمیم به کناره‌گیری حزب توسعه در پی آن اعلام شد که کابینه نروژ با بازگشت یک زن مظنون به عضویت در گروه دولت اسلامی در سوریه موافقت کرد تا فرزند کوچک وی بتواند از کمک‌های پزشکی بهره‌مند شود.

سیو جنسون، وزیر دارایی و رهبر حزب عوامگرای توسعه، روز دوشنبه ۲۰ ژانویه در کنفرانسی خبر گفت که حزب متبوعش «زیاده از حد سازش کرده است» و بسیار دشوار است که دیگر بتواند سیاست‌های خود را با دولت چهارحزبی حاکم تطبیق دهد.

ارنا سولبرگ، نخست وزیر، تصمیم برای موافقت با بازگشت زن نروژی مظنون به عضویت در داعش را درست خوانده است. او گفته است در ابتدا دولت قصد داشت تنها کودک مریض را برای درمان بپذیرد، اما بعد به این نتیجه رسید که نمی‌تواند فرزند ۵ ساله در حال مرگ و مادرش را از هم جدا کند.

زن ۲۹ ساله‌ای که در سال ۲۰۱۳ از نروژ به سوریه رفته است عضویت خود در داعش را رد می‌کند.

کناره گیری حزب راستگرای افراطی و مهاجرستیز نروژ از ائتلاف حاکم بدین معنی است که نخست وزیر، ارنا سولبرگ، دیگر اکثریت پارلمانی را در اختیار نخواهد داشت. با این حال او گفت است به ماندن در راس قدرت ادامه خواهد داد و با دو حزب دیگر مانده در ائتلاف دولت اقلیت را رهبری خواهد کرد.

خانم سولبرگ اکنون باید ۷ عضو کابینه را که متعلق به حزب توسعه بودند جایگزین کند.

اغلب دولت‌های حاکم در نروژ از دهه هفتاد بدین سو را دولت‌های اقلیت تشکیل داده‌اند. مطابق قانون اساسی نروژ برگزاری مجدد انتخابات سراسری تا سپتامبر ۲۰۲۱ امکان پذیر نخواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا پوپولیسم در اروپا جان گرفته است؟

ماموران نروژی برای پایین آوردن پرچم‌ نازی‌ها اتوبان را بستند

پارلمان نروژ تهدید به بمب‌گذاری شد؛ پلیس خیابان‌های مجاور را بست