انتخابات محلی ایتالیا و ترس از بازگشت ماتئوسالوینی به قدرت

انتخابات محلی ایتالیا و ترس از بازگشت ماتئوسالوینی به قدرت
Copyright Max Cavallari/LaPresse via APMax Cavallari/LaPresse
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این انتخابات بطور ویژه چشم‌ها به منطقۀ «امیلیا رومانیا» در شمال این کشور است و حزب راست افراطی «لگا» امیدوار است که بتواند با به دست آوردن رای قابل توجهی در این منطقه، این فرصت را فراهم کند تا ماتئو سالوینی، رهبر این حزب دوباره به قدرت بازگردد.

آگهی

ائتلاف شکنندۀ حاکم در ایتالیا در حال آماده سازی خود برای برگزاری انتخابات حساس روز یکشنبه است؛ انتخاباتی که انتظار می‌رود بار دیگر سرنوشت سیاسی این کشور را تغییر دهد.

در این انتخابات بطور ویژه چشم‌ها به منطقۀ «امیلیا رومانیا» در شمال این کشور است و حزب راست افراطی «لگا» امیدوار است که بتواند با به دست آوردن رای قابل توجهی در این منطقه، زلزله‌ای سیاسی در این کشور بوجود آورد و این فرصت را فراهم کند تا ماتئو سالوینی، رهبر این حزب دوباره به قدرت بازگردد.

این منطقۀ ثروتمند در شمال ایتالیا از دیرباز دژ چپ‌های این کشور محسوب می‌شده؛ با این وجود احزاب راست در سالهای اخیر توانسته‌اند بر محبوبیت خود در دهکده‌ها و حومۀ شهرهای آن بیفزایند.

احزاب دموکرات و جنبش ۵ ستاره در ماههای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی با خارج شدن ماتئو سالوینی از صحنه سیاست، دست به تشکیل ائتلاف زدند. با این وجود بیم آن می‌رود که هم حزبی‌های آقای سالوینی بار دیگر مسیر را برای بازگشت او به دولت هموار کنند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها لوسیا بورگونزونی، نامزد راست حزب «لگا» از بخت بالایی برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است و به احتمال زیاد می‌تواند به اندازۀ استفانو بوناچینی، عضو حزب دموکرات (چپ میانه) رای کسب کند.

به نظر برخی تحلیلگران، شکست نماینده حزب دموکرات در این منطقه که هم اکنون در کنار جنبش پنج ستاره در دولت ائتلافی ایتالیا حضور دارد، می‌تواند پایانی برای این ائتلاف باشد. با این شکست سقوط دولت تسریع می‌شود و اگر دولت در همان زمان اکثریت خود را نیز در سنا از دست بدهد، نجات این دولت بسیار سخت خواهد بود.

با این وجود جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا همچنان احتمال ایجاد بحران در دولت کنونی در صورت پیروزی «لگا» را رد می‌کند و تاکید دارد که نتیجۀ این انتخابات تنها بر سرنوشت سیاسی منطقه «امیلیا رومانیا» تاثیر می‌گذارد و هیچ پیامد ملی ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«ساردین‌‌ها» علیه فاشیسم و راست افراطی در ایتالیا شعار دادند

بحران سیاسی در ایتالیا؛ آیا سالوینی به پایان راه رسیده است؟

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر