ترامپ: اگر به بولتون گوش می‌دادم اکنون در جنگ جهانی ششم بودیم

ترامپ: اگر به بولتون گوش می‌دادم اکنون در جنگ جهانی ششم بودیم
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایالات متحده که پیش از این امیدوار بود بتواند جلسات محاکمه خود در مجلس سنا را هر چه سریعتر به پایان برساند در روزهای گذشته با افشاگری جان بولتون علیه خود روبرو شده است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به تندی از جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود انتقاد کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده که پیش از این امیدوار بود بتواند جلسات محاکمه خود در مجلس سنا را هر چه سریعتر به پایان برساند در روزهای گذشته با افشاگری جان بولتون علیه خود روبرو شده است.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابی که قرار است به زودی منتشر کند یکی از ادعاهای کلیدی دونالد ترامپ در ماجرای استیضاح او را زیر سوال برده است. جان بولتون در کتاب خود نوشته است که رئیس جمهوری آمریکا در ماه اوت (مرداد/شهریور) گذشته در دیدار با وی تاکید کرده بود که کمک مالی نظامی به اوکراین را به تحقیق کی یف در مورد جو بایدن مشروط کرده است.

جو بایدن که به مدت هشت سال معاون باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری او بود اکنون یکی از نامزدهای مطرح حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

انتشار این بخش از دست نوشته های جان بولتون همزمان با برگزاری جلسات محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا باعث شده است تا فشارها برای دعوت از مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده به عنوان شاهد در این محاکمه افزایش پیدا کند.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود مدعی شده که جان بولتون به او «التماس» کرده بود تا به مقامی که نیاز به تائید مجلس سنا ندارد گماشته شود. دونالد ترامپ در مورد برکناری جان بولتون نیز نوشت: «او برکنار شد زیرا بی رودربایستی اگر به حرف او گوش داده بودم ما اکنون در جنگ جهانی ششم بودیم.»

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین تاکید کرد که جان بولتون کتابی «زننده و کذب» نوشته است.

جلسات محاکمه دونالد ترامپ به اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» از هفته پیش در مجلس سنای آمریکا آغاز شده است.

اعضای دموکرات کنگره ایالات متحده طی هفته های گذشته به دفعات خواستار احضار جان بولتون برای ادای شهادت در پرونده استیضاح دونالد ترامپ شده اند. مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفته که آماده است در صورت دریافت احضاریه برای ادای شهادت در مجلس سنا حاضر شود.

شبکه «سی ان ان» روز چهارشنبه گزارش داد که کاخ سفید رسما جان بولتون را تهدید کرده است تا از چپ کتاب خود صرف نظر کند. کاخ سفید و جان بولتون تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده اند. 

طرح ادعاهای جدید علیه دونالد ترامپ در جریان ادای شهادت احتمالی جان بولتون در مجلس سنا احتمالا تاثیری بر رای نهایی اعضای این مجلس در مورد دونالد ترامپ نخواهد گذاشت اما دموکرات ها امیدوارند که افشاگری های جدید بتواند موقعیت سیاسی رئیس جمهوری آمریکا را در حالی که کمتر از ۳۰۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است تضعیف کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح پیشنهادی علیه جنگ با ایران را تصویب کرد

کاخ سفید به وکیل بولتون هشدار داد: کتاب موکلتان منتشر نشود

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت