Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

ناسا برای صرفه‌جویی هزینه‌های توسعه فناوری‌هایش نظر مردم را جویا می‌شود

NASA Satellite Launch
NASA Satellite Launch Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناسا با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای خود، در مورد چگونگی اولویت‌بندی تحقیقاتش و سرمایه‌گذاری روی حدود ۲۰۰ موضوع مرتبط با فناوری فضایی، از نظرسنجی مردمی استفاده می‌کند.

آگهی

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا موسوم به «ناسا» فهرستی از ۱۸۷ مورد از «کمبودهای فناوری» خود را منتشر و این کمبودها را در ۲۰ دسته از جمله حمل و نقل فضایی، پشتیبانی از زندگی و مدیریت انرژی و حرارت، طبقه‌بندی کرده است.

ناسا از طریق یک پلتفرم آنلاین از افراد دعوت کرده است تا فناوری‌های فهرست‌شده را بررسی کنند و اهمیت آن‌ها را تا روز ۱۳ ماه مه ارزیابی کنند. این بازخوردها، به ناسا در اولویت‌بندی این فناوری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آتی در راه رفع کمبودهای شناسایی‌شده کمک خواهد کرد.

این ابتکار، بخشی از تلاش‌های آژانس «مدیریت مأموریت فناوری فضایی/ STMD» برای اتخاذ رویکردی سیستماتیک‌تر برای حمایت از توسعه فناوری است. 

کرت اسپادز ووگل، معاون مدیر فناوری فضایی ناسا، این طرح را در جلسه کنسرسیوم نوآوری سطح ماه در ۲۳ آوریل معرفی کرد و بر تمرکز آژانس بر همسویی اولویت‌ها با چالش‌هایی که قصد دارد حل کند، تاکید کرد. 

کرت گفت که رویکرد قدیمی ناسا، خطر تبدیل شدن برنامه‌ فناوری فضایی این آژانس به یک «فروشگاه سرگرمی» را در پی دارد؛ رویکردی که پیرو هوس‌های سیاستگذاران و «اشتباه» است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

او گفت که اولویت‌بندی کمبودهای فناوری در ناسا، فرصتی است تا ناسا بهتر بتواند بودجه خود را روی مهم‌ترین آن‌ها سرمایه‌گذاری کند و افزود: «ناسا بودجه لازم برای مقابله با همه مشکلات شناسایی شده را بطور همزمان ندارد، بنابراین باید دلارهای محدودی را که در اختیار داریم برای حل مشکلاتی که برای ذینفعان ما مهم هستند، اولویت بندی کنیم.»

در جریان این نظرسنجی، پاسخ دهندگان می‌توانند شکاف‌های فناوری شناسایی‌شده توسط ناسا را ارزیابی کرده و موارد جدید را پیشنهاد کنند یا مشکلات حل‌شده را درجه‌بندی کنند. 

ناسا این بازخوردها را با ارزیابی‌های داخلی خود ترکیب می‌کند تا یک فهرست رتبه‌بندی منطقی‌تر تا تابستان ایجاد کند. 

ناسا اعلام کرده است که نتیجه نهایی این نظرسنجی را منتشر خواهد کرد و کرت اسپادز ووگل تاکید کرد که این نظرسنجی عمومی تنها یکی از جنبه‌های اولویت‌بندی برنامه‌های ناسا است و این فهرست ممکن است سالانه بر اساس بازخورد‌های مختلف تغییر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استفاده دیوید کامرون از جت لاکچری ۴۲ میلیون پوندی در سفر آسیای میانه انتقادها را برانگیخت

عکس خیره‌کننده ناسا از «دَمبل کیهانی» به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تلسکوپ هابل

ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد