Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

اطلاعیه دربار از وضیت سلامتی پادشاه عربستان: ملک سلمان دچار «حرارت بالا» شده است

ملک سلمان بن عبدالعزیز در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹
ملک سلمان بن عبدالعزیز در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) گزارش دادند که ملک سلمان، پادشاه این کشور از «درجه حرارت بالا و درد مفاصل» رنج می‌برد که همین امر باعث شده تا او دومین دور آزمایش‌های پزشکی خود را در کمتر از یک ماه دیگر انجام دهد.

آگهی

دربار پادشاهی عربستان سعودی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شد، اعلام کرد که این آزمایش‌ها در یک کلینیک در کاخ السلام در جده انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است که ملک سلمان «از درجه حرارت بالا و درد در مفاصل رنج می‌برد. در نتیجه تیم پزشکی معالج تصمیم گرفتند تا برای تشخیص وضعیت بیماری و اطمینان از سلامت دست به انجام آزمایشات پزشکی بزنند.»

ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود هم اکنون ۸۸ سال سن دارد و از سال ۲۰۱۵ بر تخت سلطنت عربستان نشسته است، هرچند که محمد بن سلمان، پسر ۳۸ ساله او در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان ولیعهد معرفی شد و از آن تاریخ در عمل به عنوان حاکم عربستان ظاهر شده است.

سابقه بستری‌ شدن‌های ملک سلمان

خبررسانی درباره وضعیت سلامتی پادشاه عربستان سعودی به ندرت انجام می‌شود، تا اینکه دربار سلطنتی در ماه آوریل ۲۰۲۴ فاش کرد که ملک سلمان برای «معاینه‌های معمول» در بیمارستان تخصصی ملک فیصل بستری شده است. او اواخر همان روز از این بیمارستان مرخص شد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در آن زمان گزارش داد که قبل از آن، آخرین بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان به ماه مه ۲۰۲۲ مربوط بوده است و او تحت کولونوسکوپی قرار گرفت و برای انجام آزمایشات اضافی و «سپری کردن دوران نقاهت» بیشتر از یک هفته در بیمارستان ماند.

عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، سال‌ها است که به دنبال فرونشاندن گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت ملک سلمان بوده است.

ریاض در سال ۲۰۱۷، گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های فزاینده مبنی بر اینکه پادشاه قصد کناره‌گیری به نفع شاهزاده محمد بن سلمان را دارد، تکذیب کرد.

ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او همچنین در مارس ۲۰۲۲ در بیمارستان بستری شد تا آنطور که رسانه‌های دولتی عنوان کردند، «آزمایش‌های پزشکی موفقیت‌‌آمیز» را انجام داده و باتری ضربان‌ساز قلبی خود را تعویض کند.

ملک سلمان چندین دهه به عنوان فرماندار ریاض و همچنین وزیر دفاع عربستان خدمت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان سوئیسی ادعا می‌کنند ژلی اختراع کرده‌اند که نوشیدن الکل برای بدن را بی‌ضرر می‌کند

تولید تسبیح ضدعفونی‌کننده برای تامین بهداشت در مراسم حج

نصب ضربان‌ساز قلب برای ستاره ترمیناتور؛ آرنولد: دارم به یک انسان ماشینی‌ بدل می‌شوم