Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

احتمال کناره‌گیری نخست وزیر اسپانیا؛ هزاران نفر در حمایت از پدرو سانچز تظاهرات کردند

تظاهرات حامیان پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در مادرید
تظاهرات حامیان پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در مادرید Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران اسپانیایی روز شنبه ۲۷ آوریل ۲۰۲۴/ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در خیابان از پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور که درگیر یک رسوایی فساد مرتبط با امور خصوصی همسرش شده است، حمایت کردند.

آگهی

در حالی که به نظر می‌رسید باید منتظر تصمیم نهایی نخست وزیر اسپانیا برای استعفا یا باقی ماندن در قدرت بود، پدرو سانچز روز شنبه در مادرید مورد حمایت هزاران اسپانیایی در تظاهراتی قرار گرفت که خود وی در آن شرکت نداشت.

این تظاهرات در حاشیه نشست کمیته فدرال حزب سوسیالیست اسپانیا برگزار شد؛ نشستی که در پایان آن، اعضای دولت از پدرو سانچز حمایت کردند و خواستار ماندن او در قدرت شدند.

اعضای دولت بدین ترتیب همانند ارکان حزب سوسیالیست اسپانیا حمایت خود را از پدرو سانچز نشان دادند و از او خواستند در سمت خود باقی بماند.

یک گروه منتسب به جریان راست افراطی، منشا شکایت علیه همسر نخست‌وزیر اسپانیا نزد دستگاه قضایی این کشور است.

دادگاه از محرمانه بودن تحقیقات در خصوص این پرونده خبر داده است، با این حال برخی منابع، سواستفاده احتمالی بگونیا گومز از جایگاه خود به عنوان همسر نخست وزیر برای تاثیرگذاری بر معاملات تجاری را محور این شکایت عنوان کرده‌اند.

حمایت قاطع حزب سوسیالیست از سانچز

ماریا ژسوس مونته‌رو، معاون نخست وزیر اسپانیا در همین ارتباط رو به جمعیت حاضر در محل برپایی کمیته فدرال حزب سوسیالیست گفت: «پیامی که از دیوارهای این خانه مردم می‌گذرد و احساسات میلیون‌ها انسان پیشرو و مترقی را در این کشور منعکس می‌کند، این است: آقای رئیس! بمان، ما با تو هستیم.»

حزب سوسیالیست در واکنش به اتهامات مطرح علیه سانچز، خواستار تشکیل کمیته فدرال برای اعلام حمایت از نخست‌وزیر شده بود.

این نشست در اقدامی کم‌سابقه به شکل علنی برگزار شد و جریان آن به صورت زنده در رسانه‌ها و نیز از طریق صفحه‌های بزرگ نمایش در خیابان برای مردم پخش شد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

پدرو سانچز با اعلام اینکه در حال بررسی احتمال کناره‌گیری از سمت خود است، زلزله ای سیاسی در اسپانیا به پا کرد. او پس از آغاز تحقیقات قضایی در مورد پرونده فساد مطرح علیه همسرش، بگونیا گومز از احتمال اتخاذ چنین تصمیمی تا روز دوشنبه خبر داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خبرهای کوتاه برگزیده روز؛ پدرو سانچز بار دیگر به عنوان نخست وزیر اسپانیا انتخاب شد

«سیاست با کیاست»؛ سوسیالیست‌های پدرو سانچز اسپانیا در قدرت باقی می‌مانند

پدرو سانچز: اسپانیا در تحقیقات برای روشن شدن علت مرگ پناهجویان آفریقایی همکاری می‌کند