سئول، شهری در مرکز توجه دنیا

سئول، شهری در مرکز توجه دنیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یورونیوز هر سال به بازار جهانی صنعت توریسم در لندن می رود تا از نمایشگاه های آن، نگاه دست اولی به تازه ترین تحولات این صنعت داشته باشد.

امسال یورونیوز با نمایندگان اصلی صنایع توریسم گفتگو کرد تا درباره توسعه این صنعت در کشورهایشان، چالش های آینده ای که با آن روبرو هستند و استراتژی آنها برای غلبه بر این چالش ها بداند. بازار جهانی صنایع توریسم از 8 تا 11 نوامبر برگزار می شود.

این هفته، تمام چشم ها به اجلاس سران کشورهای گروه 20 در کره جنوبی دوخته شده است. شهر سئول امیدوار است تا خود را به عنوان یکی از بهترین ها در فهرست شهرهای آسیایی نشان دهد. شهرهایی که فعالیت بی وقفه شبانروزی دارند.

در برنامه این هفته، همراه “شیمیس کرنی“، به دیدار سئول و دیدنی هایش می رویم.

سئول شهری است که با روزهایی پر از کار و تلاش، می کوشد تا نشان دهد که کره جنوبی یکی از اقتصادهای بزرگ در حال ظهور در عرصه جهانی است. اما در حالی که این هفته تمام چشم ها به نحوه برگزاری اجلاس کشورهای گروه 20 در این کشور دوخته شده است، سئول پایتخت آن، همچنین مشتاق است تا نشان دهد که شهری است راحت و پر نشاط.

می گویند که اینجا در سئول برای هر کس چیز جالبی وجود دارد. حالا چه میان روز باشد چه نیمه شب. سئول می خواهد خودش را بعنوان شهری نشان دهد که خواب و آرام ندارد.

مناطق بسیاری در شهر، 24 ساعته باز هستند و هر جا که بخواهید می توانید غذا بخورید و بنوشید و در محافل مختلف به سر ببرید و در عین حال احساس آرامش و امنیت بکنید.

“ایتایون“، یکی از باشگاه های شبانه معروف است. محلی که محبوب توریست های خارجی و مهاجران، از جمله سربازان آمریکایی است. “یک دختر جوان می گوید: “زندگی شبانه در اینجا خیلی جالب است و دیگری معتقد است: “می گویند لاس وگاس شهری است که خواب ندارد، من فکر می کنم سئول اینطور است.” و چند توریست دیگر: “همه جا مردم را می بینید. دستفروش ها هرچه بخواهید دارند. همه جا جشن و پارتی است. منظورم اینست که اینجا همه چیز هست.” “ مردم ساعت های طولانی کار می کنند و براحتی دور هم جمع می شوند، بدون توجه به گذشت زمان. آنها در جستجوی تفریحند، اما به این معنی نیست که کار نمی کنند.”

“ ما به خودمان خوش می گذرانیم. اما کارهای دیگر هم داریم. در حالی که تفریح می کنیم، می دانیم که چگونه وظایفمان را هم انجام دهیم.”

اما سئول یکی از مراکز متعدد آسیایی است که که می خواهد در فهرست بهترین شهرهای تمام وقت بیدار جهان باشد
و کره جنوبی برای اینکه بتواند رقابت کند، به شدت در حال سرمایه گذاری است.

“ سئول شهری است که فرهنگ کره ای در آن بسیار نیرومند است. ما در اینجا سخت کار می کنیم، اما با پایان کار وضع تغییر می کند. امکانات سرگرمی و تفریح به میزان قابل توجهی در اینجا افزایش یافته است.” اما منظور از تفریح، فقظ غذا و مشروب نیست، منظور فرهنگ سرگرمی های مربوط به هر زمان مشخص است. مرکز هنری “سجونگ“، یکی از سازمان دهندگان اصلی نمایش های موزیکال و رقص های سنتی کره ای است.

ولی در عین حال نمایش های جالبی از هنرهای معاصر هم خواهد بود. از جمله اولین اجرای “بیلی الیوت به زبان غیر انگلیسی”.

“ یک پسر بچه می گوید: “اجرای نمایش بیلی الیوت به مدت 3 ساعت، کار دشواری است. ولی رقص آن بسیار جالب و لذت بخش است.”

و همچنین نمایش های کوچکتری هم خواهد بود، مانند نمایش “در انتظار گودو” از ساموئل بکت” البته به زبان کره ای. اجرای تئاتر برای به وجد آوردن تماشاچیان است. گاهی هم ممکن است آن ها را غمگین کند و بر بیانگیزد. می توانم بگویم که شب های سئول با تئاتر آغاز می شود و با تئاتر پایان می گیرد.” “ و برای آنها که می توانند تا چهار صبح پلک نزنند و بیدار بمانند، خبری هم در مورد مراکز دائمی خرید داریم.”

در دو منطقه شهر هم فروشگاه اجناس لوکس دایر است. فروشگاه های چند طبقه بزرگی که فقط زمان کوتاهی برای صبحانه تعطیل اند.

بازارهای سنتی هم در تمام شب براهند، با زنجیره ای از غرفه هایی که به نظر می رسد تعطیلی ندارد.
برای آنها که تلاش می کنند تمام شب را بیدار بمانند، امکانات در اختیارشان است، کافه های شلوغ و پر سرو صدایی که بر تمام خیابان ها حکمرانی می کنند.

به نظر می رسد سئول نمی خواهد آرام بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن