آیا توسعه پایداردر آفریقا امکان پذیر است؟

آیا توسعه پایداردر آفریقا امکان پذیر است؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

“کمک هایی که از طرف اروپایی ها به آفریقا می شود تاثیر گذارند، اما معتقدم که آفریقا نیاز دارد تا به خود کفایی کامل برسد. خیلی خوب است که بردار بزرگتر برای گذشتن از خیابان به شما کمک می کند اما اگر همیشه به دستان برادر متکی باشید هیچ گاه بزرگ نمی شوید.”

برای اولین بار است که خانم نیا پا به بروکسل می آید. او برای شرکت در نشست توسعه به اینجا آمده تا برای حاضران بگوید چگونه طی 7 سال موفق شده تا روستای محل تولدش کیوم را به یک شرکت یزرگ کشاورزی تبدیل کند. با حمایت مالی وفنی اتحادیه اروپا امروز محصولات کشاورزی این شرکت به استانداردهای اروپایی دست یافت اند. امروزمحصولات این روستا به سراسر جهان صادر می شود. کمیسر توسعه این اتحادیه می گوید:

“ما نیاز به شرکای واقعی داریم. شرکای ما در سراسر جهان با ما تماس می گیرند و از چگونگی دریافت وام و کمک ها سوال می پرسند. ما می توانیم در بسیاری از زمینها چون کشاورزی و بخش توسعه انرژی به انها کمک کنیم.”

نگرانی اصلی این مقام اروپایی خروج از سیستم خیریه ایی است. او می خواهد که کمک باعث خودکفایی کشورهای فقیر باشد. او براین باور است که بحران اقتصادی از احتمال تصویب کمکهای بلند مدت در آینده می کاهد.

به همین دلیل کمیسیون اروپا کتابی چاپ کرده که درآن تمام راه حل های پیشنهادی استراتژی اروپا در زمینه توسعه مطرح شده است. هم چنین از شهروندان اروپایی خواسته شده تا نظرات خود را راجع به موضوعاتی چون، “چگونه از کمکها بهترین بهره را در جهت توسعه پایدار ببریم؟” چگونه می توان امنیت غذایی را تامین کرد؟ “ بیان کنند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که کمبود تبادلات بازرگانی بین کشورهایی آفریقایی به توسعه این کشورها ضربه می زند. بیشتر کشورهای آفریقایی محصولات خود را به قاره های دیگر می فرستند.

کمیسیون اروپا تا سال 2011 وقت دارد تا به بهترین پیشنهاد را برای تصویب به اعضای اتحادیه ارایه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن