زندگی مرفه تر در روستا

زندگی مرفه تر در روستا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری خانواده های روستایی به امید زنگی مرفه تر به شهرها مهاجرت می کنند. اما تحصیل در مدارس ابتدایی برای کودکان آنها بسیار پرهزینه است.

در کشور چین که بالاترین رقم مهاجرت از روستا به شهر را دارد، برخی آموزگاران برای این کودکان آموزشگاههای خصوصی با هزینه کم دایر کرده اند.

چین با بالاترین تعداد مهاجرین داخلی در تاریخ جوامع بشری رویاروست. همه روزه هزاران خانواده برای ساختن زندگی بهتر از روستاها وارد شهرها می شوند. اما دولت اینها را بعنوان ساکنین شهر به رسمیت نمی شناسد و از حقوقشان برای برخورداری از بهداشت، مسکن و آموزش محرومشان می کند.

برخی آموزگاران برای کمک به کودکان این خانواده ها آموزشگاههای خصوصی ایجاد کرده اند. شهریه آموزشگاههای دولتی برای این خانواده ها بسیار سنگین و برابر با شش ماه درآمد خانواده است، اما در این آموزشگاهها کودکان ماهیانه تنها 13 یورو می پردازند. مدیر یکی از این آموزشگاهها می کوید:

“هدف این آموزشگاه بر خلاف مدرسه های دولتی پرورش کودکان نابغه نیست بلکه فراهم کردن آموزش خوب برای همه کودکان است.”

در این مدارس، کودکان همان مطالبی را فرا می گیرند که در سایر آموزشگاهها تدریس می شود. آنها حتی معلم انگلیسی هم دارند.

در نیمه صبح، کودکان ورزش و در زنگ تفریح با دوستانشان بازی می کنند، غذا می خورند یا رویای یک آینده بهتر را در سر می پرورانند.

%80 این اموزشگاهها غیر قانونی و تحت پیگرد دولت هستند، اما دولت با توجه به اینکه توسعه کشور به آموزش و رضایت این کودکان بستگی دارد بتدریج به این آموزشگاهها اجازه فعالیت می دهد.

نگاهی به شهر و روستا در کنگو بیندازیم.

کودکان خیابانی در کین شاسا، پایتخت کنگو، که جامعه و خانواده هایشان آنها را نادیده انگاشته اند، رضایت را در بازگشت به مزارع مناطق روستایی یافته اند.

کین شاسا، مرکز کنگو، با ده میلیون جمعیت، سومین شهر عمده آفریقاست. بزرگ و کوچک به امید زندگی بهتر به کین شاسا می آیند.

یکصد و بیست کیلومتر خارج از کین شاسا، اما، منطقه روستایی “گوانلا“برای کودکان و جوانان خیابانی ماوایی استکه در آن به آنها آموزشهای ابتدایی و دوره هایی داده می شود که پس از طی آن بتوانند به روستاهای خود باز گشته و مزرعه داری کنند. در این منطقه یک دبستان هم با 200 شاگرد دایر شده است.

…و بالاخره، تکنولوژی پیشرفته در قلب روستا. این وسیله ای است که آموزشگاههای وابسته به پروژه هزاره سازمان ملل در اکوادور برای ترغیب مردم به ماندن در روستاهایشان به آن متوسل شده است. در اینجا به کودکان مهارتهایی یاد می دهند که پیشرفت در آنها به دلیل فقر و سوءتغذیه کند است.

در روستای “لیمو چی تو” ایجاد آموزشگاه هزاره نوعی انقلاب بوده است. جوانان در این روستای فقیر نه تنها در باره آخرین متد های کشاورزی یاد می گیرند، بلکه به آنها گفته می شود چطور با استفاده از فناوری پیشرفته ، روزی مزارع خودشان را اداره کنند.

در کلاس مدیریت بازرگانی، هر یک از شاگردان کامپیوتر خود را دارد. آنها به اینترنت دسترسی دارند و با استفاده از نرم افزارهای ویژه می توانند از هر منبعی برای تکمیل درسهای معلم استفاده کنند. استفاده از این تکنولوژی برای آنها رایگان است.

هدف متوقف کردن روند مهاجرت به شهرها و نگاهداشتن دانشجویان کنار پدرو مادرهایشان است.

دولت اکوادور بیش از یک میلیون و نیم یورو بروی ایجاد این مرکز سرمایه گزاری کرده است. در این آموزشگاه از کتابداری گرفته تا مراقبت از رمه تدریس می شود.

اگر از این برنامه لذت برده اید یا می خواهید برنامه های قبلی ما را ببینید به سایت ما: یورونیوز دات نت اسلش جهان دانش سر بزنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است