آموزش سلامتی و بهداشت

آموزش سلامتی و بهداشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سلامتی و بهداشت عوامل مهم توسعه جوامع اند و در این میان آموزش نقشی مهم دارد. دانش آموزانی که مسائل بهداشتی را درک می کنند، موجب بهبود شرایط زندگی خود و خانواده شان هستند.

مدارس می توانند محیط مناسبی برای نحوه مبارزه با بیماریها باشند. آمار نشان می دهد که در ایالت هونان چین، هزاران نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند. اما در آموزشگاهی در این منطقه که به کمک سازمان خیریه اتحاد علیه ایدز ایجاد شده، به کودکان مبتلا این فرصت داده شده است که بدون احساس طرد شدن، در محیطی طبیعی بزرگ شوند و یاد بگیرند چگونه از خودشان مواظبت کرده و دیگران را مبتلا نکنند.

این مدرسه که در روستایی دورست در هونان ساخته شده، فقط کودکان مبتلا و بچه هایی را می پذیرد که یا پدر و مادرشان از ایدز درگذشته، یا آنها را طرد کرده اند.

در داخل چهاردیواری این مدرسه، بچه ها خوشحال و متکی به نفسند. از همه چیز گذشته، یاد می گیرند که قبول و عشق تنها نیاز واقعی مبتلایان به ایدز است.

در حال حاضر این مدرسه هجده شاگرد دارد، اما در آینده گسترش خواهد یافت. یکی از اهداف آن ایجاد فعالیت و حرکت بدنی در میان کودکان است.

هدف دیگر آنکه آنها را افرادی مسئول بار بیاورند. کودکان بزرگتر از کوچکتر ها مواظبت می کنند. این کودکان باید یاد بگیرند چطور از خودشان مواظبت کنند چون در چهارده سالگی باید مدرسه را ترک گویند.

این آموزشگاه تنها مدرسه در نوع خود در ایالت هونان است که هزاران نفر از جمعیت آن بعلت وجود یک بانک غیر قانونی خون مبتلا به بیماری ایدزند. این جریان به سالهای 90 میلادی برمی گردد و از آن هنگام تاکنون ، هونان بعنوان ایالت ایدز شناخته می شود.

آموزش بهداشت در اتیوپی

در اتیوپی، آموزش بهداشت چالشی بزرگ است. بیش از نیمی از کودکان این کشور هرگز به مدرسه نمی روند. اما تلویزیون اتیوپی بوسیله یک عروسک توانسته است به کودکان این کشور اصول اولیه بهداشت را یاد بدهد. برنامه های آن بدون شک یکی از خلاقانه ترین روشهای تدریس اصول بهداشت است.

در استودیوی کوچکی در آدیس آبابا، برنامه دیگری با این زرافه عروسکی ضبط می شود. این برنامه از چهار سال پیش تا به حال، یکی از پر بیننده ترین برنامه های تلویزیون آدیس آبابا بوده است. برای مثال، در این برنامه ها به مردم گفته می شود چطور آب آشامیدنی را بجوشانند تا بیمار نشوند.

این کارتونها بهترین وسیله مطلع کردن کودکان است.هر کارتون هشت تا ده دقیقه ای بروی یک مضمون بهداشتی کار می کنند. در اتیوپی خوردن غذای سالم بعلت وجود فقر و سوء تغذیه بسیار مهم است.

آموزش کودکان بیمار در بیمارستان

و بالاخره، بیماری می تواند کودکان را از دسترسی به آموزش خوب منع کند. در آمستردام هلند ، کودکانی که از بیماریهای طولانی رنج می برند، می توانند در بیمارستان به درسهایشان ادامه دهند. همه اینها بخاطر تلاش گروهی معلم داوطلب است که برای کمک به این کودکان به بیمارستانها می روند.

محیط مثبت بیمارستان، کمک حرفه ای آموزگاران و محبت و همراهی والدین و دیگر دانش آموزان می تواند برای سلامتی این کودکان معجزه کند.

…و برنامه جهان دانش در اینجا تمام می شود. هفته آینده با داستان دیگری از سراسر جهان شما را خواهیم دید. می توانید برنامه های ما را در سایت یورونیوز دات نت ممیز جهان دانش ببینید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم