برنامه های یونیسف برای آموزش برابر

برنامه های یونیسف برای آموزش برابر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، از شصت سال پیش برای رفاه و آسایش کودکان در گوشه و کنار جهان، مخصوصا در کشورهای در حال توسعه، تلاش می کند. این هفته ما به فعالیت های این نهاد سازمان ملل می پردازیم که سعی دارد جهان را تبدیل به محلی بهتر برای زندگی خردسالان کند.

مدرسه متناسب برای آفریقا

صندوق کودکان سازمان ملل، مخصوصا در آفریقا فعال است. در آنجا، یونیسف سعی دارد معیارهای آموزش را بالا برده و کودکان محروم از لحاظ اجتماعی و اقتصادی را یاری دهد تا به پتانسیل کامل خود دست یابند.

آفریقای جنوبی کشور فقیری نیست ولی در آن نابرابری اجتماعی حاکم است. به این دلیل این کشور در فهرست یازده کشور آفریقایی محتاج برای ایجاد مدرسه های مساعد برای کودکان قرار داده شده است. حتی با میزان بالای شمار کودکان در مدارس و برابری ثبت نام بین دختران و پسران، مدرسه های دولتی آفریقای جنوبی برای عرضه آموزش برابر در زحمت هستند.

در نظر یونیسف، مدرسه متناسب برای کودکان باید پاسخگوی احتیاج های کودک در تمام ابعاد باشد. نه تنها آموزش، بلکه تغذیه و سلامت نیز باید در نظر گرفته شوند. هدف برنامه برای مدارس آفریقای جنوبی افزایش کیفیت آموزش برای بیش از یک میلیون کودک است. برای رسیدن به این هدف، در این برنامه تاسیس مرکزهای مراقبت برای یتیم ها و کودکان آسیب پذیر، دسترسی به آب نوشیدنی و دستشویی های جداگانه برای دختران و پسران گنجاده شده است.

طرح توسعه هزاره یونیسف

یونیسف با چالش های بسیاری روبروست، مانند طرح “توسعه هزاره” که اهداف جاه طلبانه ای برای سال 2015 میلادی تعیین کرده است. منتقدان شک دارند که این سازمان موفق شود، ولی آنتونی لیک، مدیر عامل آن می گوید :“وقتی اراده باشد پس یک راه حل نیز پیدا خواهد شد.” او برای نیکسون، کیسینجر، کلینتون، رییسان جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا و نیز برای باراک اوباما کار کرده واز یک سال پیش در مقام مدیر عامل یونیسف، سازمانی که در 190 کشور جهان کار می کند، قرار گرفته است.

فاجعه ها و فرصت ها در پاکستان

برابری در آموزش یکی از اهداف اساسی یونیسف است. در یک دهکده سیل زده در پاکستان، کارکنان یونیسف در تلاشند تا طرز فکر افراد را تغییر دهند. آنها فکر می کنند که وقتی سیل مدرسه را ویران کرد، آن ممکن است است همچنین نگرش های قدیمی در مورد آموزش دختران را نیز کنار زده باشند.

سیل های مهیب سال گذشته خرابی های بسیاری بر جای گذاشت از جمله مدارس بسیاری ویران شدند. در بعضی از مدارس مراکز موقت برای آموزش برپا شده است. در کشوری که میلیون ها دختر از تحصیل محرومند، سیل فرصت تغییر را پیش آورد.

در حالی که پاکستان ویرانی های حاصل از سیل را بازسازی می کند، بسیاری از والدین ترجیح می دهند که فرزندانشان در آجرپزخانه ها کار کنند تا اینکه به مدرسه بروند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: از سال ۲۰۱۶ اندام جنسی ۳۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان مثله شده‌ است

یونیسف: ۹۰ درصد دختران جوان در کشورهای فقیر از اینترنت محروم هستند

هشدار یونیسف: دست‌کم ۶۷ میلیون کودک به دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کووید۱۹ از واکسن محروم شدند