کمتر خوردن و تحرک بیشتر ضامن سلامتی در عصر حاضر

کمتر خوردن و تحرک بیشتر ضامن سلامتی در عصر حاضر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرسش این هفته برنامه سخن شما را دورا پینتو از کشور پرتغال مطرح کرده و راندی رزوینسکی، مدیر پروژه فدراسیون دوچرخه سواری اروپا به آن پاسخ داده است.

دورا پینتو: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که در آن تحرک بسیار کمی داریم. با این حال مقدار زیادی مواد غذایی حاوی کالری مصرف می کنیم. می خواستم بدانم چطور می توان این وضعیت را تغییر داد؟

راندی رزوینسکی به این پرسش اینگونه پاسخ می دهد:

“نخست و مهمترین کار این است که هر چه کمتر از خودرو شخصی استفاده کنید. چرا که در این صورت می توانید دوچرخه سواری یا پیاده روی کرده یا حتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. این شیوه ها سالمترند. همانطور که می دانید پیاده روی، دوچرخه سواری و بطور کلی تحرک داشتن روزانه، نیاز همه ما است.

آنچه مردم در پنجاه، صد سال گذشته انجام می دادند بخشی از سبک زندگی آنها بوده و حالا که ما کم تحرک شده ایم به آن نیاز بیشتری داریم.

بنابراین باید کمتر بخوریم و بیشتر تحرک داشته باشیم. پیاده روی، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله، همه این موارد کوچک و ناچیز در کنار هم تغییرات زیادی ایجاد خواهند کرد. اما مهمترین تغییر با استفاده کمتر از خودروی شخصی بدست می آید.

خوشحالم از اینکه در ماه گذشته پیشنهادی در پارلمان اروپا ارائه شده مبنی بر تعیین سرعت مجاز سی کیلومتر در ساعت برای خودرورها در تمام مناطق مسکونی سراسر اروپا.

در صورت پذیرفته شدن این پیشنهاد، گام بزرگی در این مسیر برداشته شده است. برای اینکه احساس نبود ایمنی در خیابانها، ناشی از سرعت بالای اتوبوس ها، کامیون ها و سایر وسائل نقلیه است.

موضوع دیگر اینکه دوچرخه سواری و پیاده روی فعالیت مطمئن و بی خطری هستند و اگر مردم آن را انجام نمی دهند تا حدی به این دلیل است که متوجه جنبه ایمنی آن نیستند. آمارها نیز نبود درک روشنی از این موضوع را تایید می کنند.

پرسش این است که برای افزایش آگاهی درباره آن چه باید کرد؟”

شما هم چنانچه پرسش یا نظری دارید می توانید در وبسیات یورونیوز، صفحه سخن شما مطرح کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها