اردوهای تعطیلات تابستان، هم فال هم تماشا برای جوانان

اردوهای تعطیلات تابستان، هم فال هم تماشا برای جوانان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعطیلات تابستانی، فرصتی برای استراحت و رفع خستگی از یک سال تحصیلی برای دانش آموزان است.

تابستان برا ی بچه ها، فرصتی برای یادگیری مهارت های جدید در زمینه ورزش، کامپیوتر و هنردر اردوهای تابستانی نیز هست.

در این گزارش شما را به اردوهای تابستانی در اسپانیا، ابوظبی و ژاپن می بریم.

شمال اسپانیا، بیل بائو

ورزش های آبی برای روزهای گرم تابستانی اایده آل است. در بعضی ازاین ورزش ها مانند قایقرانی ، جوانان هم این مهارت را تجربه می کنند و هم در باره کار گروهی و محیط زیست می آموزند.

با موسس یک اردوی تابستانی برای ساختن روبات گفتگو کرده ایم. او می گوید:

“یک پدر برای پسرش هر کاری می کند. کوه را هم جابه جا می کند. این فکر توی کوه به سرم زد. می خواستم پسرم اطلاعات بیشتری در باره فناوری روز داشته باشد. دراینجا، اسپانیا، محلی برای این نوع کلاس ها نداشتیم . منهم فکر کردم چرا خودم دست به کار نشوم.” معلم این کلاس ها می گوید: “همه این بچه ها در این زمینه ها اطلاعات قبلی دارند. اما با این حال، تا به حال تجربه برنامه ریزی کامپیوتر نداشته اند. اینجا برنامه ریزی های ساده داریم به صورت معما هایی که فهمیدنش آسان است. برای همین نیاز به اطلاعات قبلی در باره برنامه ریزی ندارند.” قطر، دوحه ورزش های آبی برای روزهای گرم تابستانی ایده آل است. در بعضی از این ورزش ها مانند قایقرانی ، جوانان هم این مهارت را تجربه می کنند و هم در باره کار گروهی و محیط زیست می آموزند.

مربی قایقرانی می گوید: “بچه ها در باره جهت و نیروی وزش باد یاد می گیرند، و این خودش آموزش در باره محیط زیست است. در باره جزر و مد، تاثیر جاذبه ماه ، جاذبه خورشید و جهت نیروی جاذبه هم کمی یاد می گیرند. انها هم چنین در باره دریا و موجودات زنده ان یاد می گیرند و از این به بعد با آگاهی به آن احترام خواهند گذاشت و به دنیایی که در ان زندگی می کنند. یاد می گیرند به ان آسیب نزنند. فکر می کنم این ها اهمیت زیادی دارد.”

ژاپن، مقابله با زلزله

دو فاجعه طبیعی امسال ژاپن را لرزاند، زلزله و سونامی . آموزش مقابله و حفاظت در مقابل بلایای طبیعی موضوع مرگ و زندگی است. این اردوی تابستانی با هدف آموزش این مهارت به کودکان ژاپنی تشکیل شده است.

در یک روز تابستانی خوب برای خانواده های ژاپنی در پارک مرکزی توکیو جمع شده اند. ظاهرا همه در فضای باز ورزش و بازی میکنند اما اما حاضرین در این اردو، برا ی برای شرکت در کلاس های آشنایی با زمین لرزه و تگان های زمین شرکت کرده اند. آنها لرزه ها و تکان های با شدت زلزله نه ریشتری که چهار ماه پیش ژاپن را تجربه می کنند ، زلزله شدیدی که سونامی مهیب که شمال ژاپن را نابود کرد.

همیشه درست بعد از وقع زلزله خطرآتش سوزی هم وجود دارد. این بچه ها از این آتش نشانان حرفه ای یاد می گیرند چطور آتش را خاموش کنند. به بچه ها یاد می دهند چطور از میان دود با لمس کردن دیوار ها استفاده از ماسک و حوله مرطوب عبور کنند.

حتی اگر خانوده ای از زلزله جان سالم بدر برده باشد، هنوز مشکل تخریب خانه ها و کمبود انرژی و سوخت زندگی انها را تهدید می کند.

برای یاد گرفتن آشپزی در اردوگاه زلزه زده ها ، بچه ها در یک مسابقه روشن کردن آتش در سریع ترین زمان برگزار می کنند. نکته در این است که چطور در کوتاه ترین زمان آتشی کافی برای پخت و پز روشن کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟