برقراری ارتباط از راه آموزش

برقراری ارتباط از راه آموزش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مراکش، محل تقاطع مرزها

روابط مسلمانان و غربی ها غالبا در چهارچوب و کلیشه مناقشه و برخورد گذاشته شده است. به لطف برنامه آموزشی موسوم به تقاطع مرزها، که برای مقابله با کلیشه ها ایجاد شده است، دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده، مستقیما با فرهنگ های مختلف در تماس و تعامل هستند.

در برنامه تبادل بین فرهنگی، دانش آموزان در فعالیت های مختلف شرکت می کنند. تحلیل تضادها و مناقشه ها به معنای پرهیز از آن ها نیست. به دانش آموزان امکان داده می شود آزادانه در مورد آن ها بحث و گفتگو کنند و عقیده های از قبل تعیین شده و کلیشه ای را با هم بررسی کنند.

در طول هشت سال، برنامه تقاطع مرزها 250 تبادل بین فرهنگی در مراکش برگزار کرده است. هزاران دانشجو از دانشگاه های بوستون، نیویورک یا گرانادا در اسپانیا در این برنامه شرکت و تجربه های بسیار خوبی را کسب کرده اند.

تحصیلات عالی برای پناهندگان در کانادا

کانادا تنها امید واقعی بسیاری از جوانان پناهنده است که می خواهند به تحصیلات عالی دست یابند. سی سال پیش در کانادا، برنامه “خدمات دانشگاه جهانی” که در نوع خود بی نظیر است ایجاد شد.

هر سال کمیته های محلی این برنامه دانشگاهی، پراکنده در تمام نقاط کشور، هزینه 60 دانشجو را می پردازند. اعضای گروه حمایت، جوانان پناهنده را در مراحل رسمی و دشوار مهاجرت، حل مسایل مالیشان و پذیرش در دانشگاه همراهی می کنند.

دختران تنها 25 درصد برنامه دانشگاه جهانی را تشکیل می دهند. دلیل آن واضح است: چون در اردوگاه های پناهندگان دختران شانس چندانی برای تحصیل ندارند و به این ترتیب برای ورود به دانشگاه از دیپلم لازم برخوردار نمی شوند.

من، تو و ما

بر اساس یک نظرسنجی جدید، 71 درصد استرالیایی ها بر این باور هستند که هنوز تعصب در میان بومیان و غیر بومیان وجود دارد. بومیان استرالیا تنها 2.5 درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

برنامه مدرسه ای “مسابقه برای آشتی” این فرصت را به دانش آموزان ده تا شانزده ساله در سراسر کشور می دهد تا با شرکت در مسابقه “من، تو و ما” درخواستشان را که زندگی در صلح در کنار هم است را به گوش تمام ساکنان استرالیا برسانند.

کودکان تصورات متفاوتی درباره تفسیر هنری آموزش، شناخت، دوستی، انعطاف، قدردانی و احترام داشتند. معلمان آن ها را تشویق کردند تا به فرای تفسیر تحت اللفظی مصالحه بروند و به آن ها نشان دادند چگونه می توان با استفاده از لحن صدا، نمادها و داستان گویی و غیره آن را توصیف کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنبورها و شامپانزه‌ها؛ از نابغه‌های کوچک روی زمین چه می‌دانیم؟

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد

چرا بریتانیایی‌ها در سمت چپ خیابان رانندگی می‌کنند؟