المپیک لندن و رونق جهانگردی ورزشی

المپیک لندن و رونق جهانگردی ورزشی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لندن با برگزاری بازی های المپیک 2012، با بزرگترین رویداد و بازار جهانگردی در تاریخ خود روبروست. بنا به گزارش منابع دولتی، پنجاه تا شصت هزار شغل جدید در ارتباط با این مسابقات ایجاد خواهد شد و انتظار می رود که عواید جهانگردی این رویداد، دو و نیم میلیارد پوند بیش از شرایط معمول باشد.

جرمی هانت، وزیر فرهنگ و امور ورزش و رسانه های بریتانیا:

“لندن یکی از بزرگترین شهرهای فرهنگی و ورزشی جهان است و سال آینده همه رویدادهای مربوط به ورزش و فرهنگ در آن اتفاق خواهد افتاد. برای تجربه نزدیک و ملموس این رویدادها، به جای دیدن مسابقات از تلویزیون به لندن بیایید.”

“لندن و شرکا” سازمانی است تبلیغاتی که زیر نظر شهردار لندن اداره می شود و پیام اصلی آن اینست که: لندن شهری است برای دیدار، مطالعه و تجارت. بنا به آمار این سازمان، هرسال بیست و شش میلیون نفر از لندن دیدار می کنند و صنعت جهانگردی لندن، بیش از دویست و پنجاه هزار نفر از ساکنان این شهر را جذب بازار کار می کند.

مارتین آینزورث از سازمان لندن و شرکا:

“برگزاری المپیک در لندن، منافع و امتیازات بسیاری برای این شهر دارد. نه تنها انتظار می رود که پس از مسابقات، صنعت جهانگردی رشد بیشتری داشته باشد، بلکه تاسیسات ورزشی این مسابقات مانند استادیوم فوتبال، پیست دوچرخه سواری، آکواریوم و دیگر امکانات، میراث مهمی است که از آن به بعد می تواند مورد استفاده بسیار قرار گیرد. این تاسیسات موجب احیای اقتصاد بخشی از لندن شده و برای دورانی طولانی دارای کاربرد مفید خواهد بود.”

علی شیخ الاسلامی، گزارشگر یورونیوز:

“سال 2012، با مسابقات المپیک، نه تنها سال ورزشی مهمی برای لندن است، بلکه سال مهمی نیز برای لهستان به خاطر مسابقات فوتبال جام قهرمانی اروپا و نیز سال مهمی برای تکزاس به خاطر برگزاری مسابقات با شکوه فرمول یک خواهد بود.”

تکزاس از نظر جهانگردی یکی از شهرهای درجه اول در آمریکاست که در سال 2010، شصت میلیارد دلار از سفر جهانگردان به خود جذب کرد.سهم جهانگردی بین المللی در این میان چهار تا پنج میلیارد دلار بود. انتظار می رود که برگزاری مسابقات فرمول یک بتواند یک گردش مالی و اقتصادی سیصد میلیون دلاری برای این شهر به همراه بیاورد.

جولی چیس:

“ما به خاطر برگزاری مسابقات فرمول یک، هیجان بسیاری داریم. این مسابقات در آوستین تکزاس آغاز می شود و امکانات ورزشی آن برای ده سال مورد استفاده است. مسیر اتومبیل رانی که هم اکنون آماده شده، مسیری با کاربردهای متعدد است و می تواند در فصل های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. پیش بینی می کنیم که این مسابقات درآمدهای جهانگردی بسیار نه تنها برای تکزاس بلکه برای مناطق اطراف آن چون سن آنتونیو، دالاس و هوستون داشته باشد.”

لهستان میزبان مسابقات فوتبال جام قهرمانی اروپا در سال 2012 است و سازمان دهندگان این مسابقات می خواهند از این فرصت برای رشد ظرفیت های صنعت جهانگردی این کشور استفاده کنند.

آدام زابروسکی، از سازمان جهانگردی لهستان:

“رویدادهای بزرگ ورزشی، توجه بسیاری را به سوی کشور میزبان جلب می کند. انتظار می رود حدود یک میلیون جهانگرد در جریان این مسابقات از لهستان دیدار کنند. همچنین انتظار می رود که پس از مسابقات جام قهرمانی اروپا، سالانه پانصد هزار جهانگرد به لهستان سفر کنند.”

مارتین فری:

“دیدار از لهستان نه فقط به خاطر بازی های جام اروپا، بلکه به خاطر دیدنی های خود این کشور نیز هست. وقتی برای دیدن بازی ها به جایی می روید، این فقط یک جنیه از دیدار آن کشور خواهد بود. اما شما فرصت این را دارید که از مناظر دیگر و از مردم هم دیدار کنید و از فرهنگ و مهمان نوازی ساکنان نواحی مختلف برخوردار شوید. فکر می کنم که لهستان به خاطر فضای ویژه اش جای مهمی است.”

برای تدارک مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2022 در قطر، سرمایه ای یکصد و پنجاه میلیارد دلاری اختصاص یافته است. همچنین حدود پانزده تا بیست میلیارد دلار به بازار جهانگردی و تفریحات قطر از جمله برای ساخت هتل هایی با ظرفیت مجموعا یکصد هزار اتاق، تزریق خواهد شد.

احمد عبدالله ، یک مقام جهانگردی قطر:

“قطر به مکانی برای رویدادهای بزرگ ورزشی تبدیل می شود و اکنون جام جهانی فوتبال 2022 را پیش روی خود داریم. ما همچنین برای برگزاری المپیک 2020 و جام جهانی دو و میدانی 2017 پیشنهاد داده ایم. ما در تلاشیم تا قطر را به مرکزی برای مسابقات ورزشی و دیگر رویدادهای بزرگ جهانی تبدیل کنیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن