لهستان در تکاپوی جام ملت های اروپا

لهستان در تکاپوی جام ملت های اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استادیوم ملی ورشو تقریبا آماده است.

این استادیوم، آخرین ورزشگاه در دست ساخت می باشد، اما کم و کاستی نخواهد داشت. حال برای استفاده از این ورزشگاه که نیم میلیارد یورو هزینه داشته، فقط دریافت مجوز فیفا بافی مانده است. شش ماه دیگر، این ورزشگاه، شاهد برگزاری بازی افتتاحیه جام ملت های اروپا بین لهستان و یونان خواهد بود.

“این یکی از مدرن ترین استادیوم های اروپا است. همکاران ما در یوفا آن را “کودک بزرگ” می نامند. این ورزشگاهِ مورد علاقۀ مهمانان ما است.”

یورو ۲۰۱۲ بزرگترین رویداد ورزشی خواهد بود که تا به حال در لهستان برگزار شده است. و همۀ مردم بی صبرانه در انتظار آن هستند.

از سال ۲۰۰۷، و هنگامی که لهستان به عنوان یکی از دو کشور میزبان انتخاب شد، این کشور راه طولانی را طی کرده است. از همان ابتدا، مسابقه با زمان آغاز شد.

میلیاردها یورو نه تنها برای ساخت ورزشگاه ها، بلکه همچنین برای احداث زیر ساخت های مورد نیاز کشور خرج شد. دولت و سازمان های اروپایی بودجۀ هنگفت این پروژه ها را تامین کردند.

مارسین هِرا، مدیر لهستانی بازی های جام ملت های اروپا ۲۰۱۲ :

هنگامی که “فهرست کارهای برنامه ریزی شدۀ ما” به پایان رسید، می توانیم اعلام کنیم که آماده هستیم. یعنی اتمام بیش از دویست پروژۀ زیرساختی و سیصد پروژۀ سازمانی و بیش از بیست و دو هزار مورد دیگر.

هر چند مقامات لهستانی اعلام آمادگی می کنند، اما هنوز کارهای بسیاری باقی مانده است. یکی از مسائل کلیدی حمل و نقل است. در لهستان خط راه آهن با سرعت بالا وجود ندارد. با توجه به فرسودگی خطوط راه آهن و قطار ها، سرعت آنان اغلب کمتر از صد کیلومتر در ساعت است. در هر صورت برای افزایش سرعت، شبکه راه آهن در دست باز سازی است.

اوضاع فعلی، مطمئنا بهتر خواهد شد، چه برای مسافران راه آهن، چه برای خودرو ها. پنج سال پیش، دولت لهستان وعده داد که حدود هزار کیلومتر اتوبان و دو هزار کیلومتر بزرگراه احداث کند. گر چه مقدار زیادی از آنها ساخته شده اند، ولی مسائل اداری و همینطور بحران اقتصادی مانع اتمام همۀ پروژه ها شده است.

میشل پُل ، روزنامه نگار ورزشی می گوید:

هنگامی که یوفا برگزاری جام اروپای ۲۰۱۲ را به ما داد ، همه تصور می کردند که به نوعی، این طرح مارشالی خواهد بود که در کشورهای اروپای غربی پس از جنگ جهانی دوم رُخ داد. همه فکر می کردند تعداد زیادی بزرگراه و خط راه آهن با سرعت بالا، ساخته می شود. به عنوان مثال، امروز مسافرت با قطار بین ورشو و وروتسلاو، بیشتر از قبل از جنگ جهانی دوم زمان می برد.

مسافرت در لهستان آسان تر خواهد شد. به لطف برنامه های کوچک کامپیوتری، به مسافران اجازه داده می شود، سفر خود را برنامه ریزی کنند و با خرید یک بلیط از چند وسیلۀ حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مارسین هِرا، مدیر لهستانی بازی های جام ملت های اروپا ۲۰۱۲:

هر شخص، هر جایی که باشد، چه در بارسلون، در ناپل یا در میلان، به راحتی می تواند مسافرت خود را به لهستان برنامه ریزی کند و همچنین بلیط هایی با قیمت بسیار مناسب خریداری کند.

میشل پُل ، روزنامه نگار ورزشی:

طرفداران فوتبالی که با هواپیما به اینجا خواهند آمد، به راحتی به شهر های مختلف و بسیار زیبا منتقل خواهند شد. برای پیدا کردن هتل نیز مشکلی نخواهند داشت چون تعداد هتل ها فراوان است. و خصوصا، آنها مسابقات را در استادیوم های بسیار زیبا و منحصر به فرد خواهند دید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صعود ژاپن به لطف کارت زرد کمتر

پیروزی سنگال در مقابل لهستان؛ نخستین برد آفریقایی‌ها رقم خورد

غلبه ایران بر لهستان در لیگ ملت‌های والیبال