سیاستهای ناهمسان اروپا در برابر مهاجران

سیاستهای ناهمسان اروپا در برابر مهاجران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، کریستینا از اوکراین پرسش خود را در مورد سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا مطرح کرد و سامی آندورا، پژوهشگر ارشد «حلقه بازتاب اروپا» از پاریس پاسخ داد.

کریستینا: می خواستم بدانم با توجه به این واقعیت که کل دنیا درگیر مساله مهاجرات است، گام بعدی سیاستهای مهاجرتی اتحادیه اروپا چیست؟

سامی آندورا:

«باید توجه داشت که یکی از اقدامات مهم اتحادیه اروپا به حوزه جابجایی افراد مربوط می‌شود. این حوزه، چارچوب اقدامات عملی برای مقابله با چالش‌های مربوط به مهاجرت غیرقانونی و همینطور مهاجرت شغلی در اتحادیه اروپا را مشخص می‌سازد. می بینیم که این موضوع موجب تنش‌های زیادی شده است، بویژه پس از رویداد‌ها و تحولات دنیای عرب در تونس و لیبی که با موجی از مهاجرت به مقصد اروپا همراه بود و می‌بینیم که کل اروپا موضع واحدی در برابر این مساله پیش نگرفته است.

در ارتباط با جامعه اروپا، نخست باید به این نکته توجه داشت که ما به کارگران مهاجری که از این کشور‌ها می‌آیند، نیاز داریم. بنابراین مهاجرت را از این نظر باید پدیده مثبتی دانست.

با این همه، اروپا برای مقابله با حجم گسترده غیرقابل کنترل مهاجران، باید بتواند پاسخی بالقوه هماهنگ داشته باشد و بر همبستگی دولتهای اروپایی حساب کند؛ مثلا در مورد توزیع پناهجویان سیاسی بین کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا.

موضوع بعدی و گام مهم دیگر، دستیابی به سیاست مشترک در زمینه پناهندگی است.

ما متوجه هستیم که در برابر چالش پناهنگی سیاسی در اروپا باید به اقدام مشترکی دست بزنیم.

در حال حاضر، سیاست‌های ملی مربوط به این موضوع واحد نیستند. ما پاسخ هماهنگی حتی با یکی از همسایگان نداریم تا بتوان بطور مشترک به این موضوع پرداخت و این موضوع، اقدامات داخلی منطقه شنگن یعنی محدوده جابجایی آزاد افراد را با تهدید روبرو می‌کند.»

این برنامه با همکاری موسسه مطالعات سیاسی بین المللی و پارلمان اروپایی جوانان تهیه شده است.

شما هم چنانچه پرسش یا نظری دارید می‌توانید درتارنمای یورونیوز، صفحه سخن شما مطرح کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها