خبر فوری

لغو مجوز پخش تلویزیون دولتی ایران از بریتانیا

لغو مجوز پخش تلویزیون دولتی ایران از بریتانیا
اندازه متن Aa Aa

تلویزیون انگلیسی زبان «پرس تی وی» وابسته به حکومت جمهوری اسلامی ایران، مجوز پخش برنامه از بریتانیا را از دست داد.

سازمان نظارت بر رسانه‌های بریتانیا (آفکام) اعلام کرده است که این تلویزیون دولتی بار‌ها قوانین رسانه‌های این کشور را نقض کرده است.

سال گذشته میلادی «پرس تی وی» که دفتر آن در لندن است به پرداخت ۱۰۰ هزار پوند محکوم شده بود.

این جریمه پس از آن در نظر گرفته شد که پرس تی وی به پخش اعترافات مازیار بهاری، خبرنگار هفته نامه نیوزویک پرداخت.

این خبرنگار پیش‏تر در ایران زندانی شده بود. وی اعلام کرده که اعترافات وی تحت فشار بازجویان و نیروهای اطلاعاتی-امنیتی صورت گرفته است.

یکی دیگر از موارد تخلف ارایه گزارشی از سکینه محمدی آشتیانی است؛ زنی که به اتهام قتل عمد و نیز رابطه نامشروع به سنگسار و سپس به اعدام محکوم شد.

در برنامه‌ای این زن تنها برای تهیه گزارش و اعتراف تلویزیونی از زندان بیرون آورده شده بود. وکیل وی در ماه اوت سال گذشته به روزنامه گاردین چاپ لندن گفته بود که دو روز پیش از ضبط این برنامه، متهم شکنجه شده است.

مسوولان این تلویزیون در واکنش به حذف این شبکه از ماهواره اسکای، «خانواده سلطنتی» بریتانیا را متهم به نزدیک بودن به سازمان نظارت بر رسانه‌های این کشور کرده‌اند.

تلویزیون پرس تی وی در سال ۲۰۰۷ میلادی راه اندازی شد و علاوه بر اعزام نیرو از داخل کشور به لندن، در جذب خبرنگاران بریتانیایی نیز فعال بود.

پرس تی وی اعلام کرده است که به فعالیت آنلاین ادامه می دهد.

وب‌سایت یورونیوز دیگر در مرورگر Internet Explorer در دسترس نخواهد بود. این مرورگر دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود. توصیه می‌کنیم از مرورگرهای دیگری مانند گوگل کروم، فایرفاکس و سافاری استفاده کنید.