بحران بدهی های اروپا، معضلی برای رهبران اروپایی

بحران بدهی های اروپا، معضلی برای رهبران اروپایی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورش و نارضایتی باز گریبان یک کشور اروپایی را گرفت و اینبار به رومانی رسید، چرا که مردم از اقدامات ریاضت اقتصادی دولت نگران هستند.

با ده درصد نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا، رهبران این اتحادیه از یک سو زیر فشار رای دهندگان ناراضی و از سوی دیگر زیر فشار بی ثباتی بازارهای مالی قرار گرفته اند که بی رحمانه توسط آژانس های مختلف، رتبه بندی می شوند. کاهش اخیر رتبۀ فرانسه و چند کشور دیگر، بعد از مذاکرات پیچیدۀ مربوط به یونان، بحران کنونی را عمیق تر کرده است. اتحادیه اروپا در تلاش است، مفاد نجات مالی را تصویب کند و با انجام اصلاحاتی از بروز بحران های بعدی جلوگیری نماید. رهبران اروپایی در مورد کسری بودجۀ کشورها به توافق نمی رسند. اصلاحات بخش مالی از جمله مالیات بر معاملات نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. ولی به قول منتقدان، این اصلاحات موجب فرار سرمایه گذاران از اروپا خواهد شد.

در این برنامه با “مارکوس فِربِر“، نمایندۀ اروپا و از یاران ائتلاف دموکرات مسیحی آنگلا مرکل هستم که در کمیتۀ پارلمانی امور اقتصادی و پولی نیز شرکت دارند.

و از لندن، “لوئیز کوپر“، تحلیلگر اقتصادی شرکت “بی ژی سی” که اعتقاد دارد رهبران اروپایی با این بحران کاملا برخورد نمی کنند.

و “دومینیک پیلهون“، استاد اقتصاد در یکی از دانشگاههای پاریس و عضو انجمنی برای برقراری مالیات بر معاملات مالی با هدف حمایت از شهروندان. او از پیشنهاد مالیات بر معاملات موسوم به “توبین” پشتیبانی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان و موافقان اتحادیه اروپا چه بیمها و امیدی دارند؟

چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟

ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا چه پیامدهایی برای طرفین خواهد داشت؟