طالبان در محل کشتار غیرنظامیان افغان به نمایندگان دولت یورش برد

طالبان در محل کشتار غیرنظامیان افغان به نمایندگان دولت یورش برد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبه نظامیان طالبان روز سه شنبه در روستایی واقع در استان قندهار افغانستان به یک هیات از نمایندگان دولت که به بازدید از محل قتل ۱۶ غیرنظامی به دست یک سرباز آمریکایی رفته بودند یورش بردند.

این گزارش حاکی است که در جمع این هیات مورد تهاجم در روستای پنجاوی، دو تن از برادران حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان و چند تن از مقامات بلند پایه امنیتی نیز حضور داشتند.

در این یورش یک سرباز افغان کشته و سه تن دیگر مجروح شدند با این همه هیات نمایندگان از مهلکه گریخته و به شهر قندهار بازگشتند.

همزمان هزاران تن از شهروندان شرق افغانستان علیه کشتار ۱۶غیرنظامی از جمله ۹کودک و سه زن به دست یک گروهبان ۳۸ ساله آمریکایی، راهپیمایی کرده و خواستار مجازات وی شدند.

از سوی دیگر باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید: «ما مرگ غیرنظامیان افغان را‌‌ همان طور جبران می‌کنیم که با این موضوع در داخل ایالات متحده آمریکا رو به رو می‌شویم. ما با همه توان قانون با این موضوع برخورد خواهیم کرد.»

شهروندان خشمگین افغانستان خواستار مخالفت آقای کرزی با طرحی شده‌اند که اجازه می‌دهد مشاوران و نیروهای ویژه نظامی آمریکا پس از سال ۲۰۱۴ میلادی نیز در این کشور باقی بمانند. قرار است نیروهای نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو تا دو سال آینده افغانستان را ترک کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

"حتی نیروهای ارتش افغانستان هم آماده انتقام گیری می شوند"

واکنش طالبان به سخنان رئیسی درباره حقابه هیرمند: با الفاظ مناسب خواست خود را مطرح کنید

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است