کمک به دانش آموزان در مناطق جنگ زده

کمک به دانش آموزان در مناطق جنگ زده
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارائه آموزش در مناطق بحران زده و جنگ دیده کار آسانی نیست.

بنا به گزارش یونیسف، در حال حاضر، 39 میلیون کودک به خاطر درگیری های مسلحانه در کشورهایشان، به مدرسه نمی روند. برگرداندن آنها به سوی کلاس های درس کار دشواری است. در این برنامه “جهان دانش” نگاهی داریم به عملکرد آموزشی در شرایط دشوار کنونی در ساحل عاج، سومالی و غزه.

ساحل عاج: بازگشت به سوی مدرسه

مبارزه های خشونت آمیز پس از انتخابات ریاست جمهوری ساحل عاج در اواخر سال 2010، منجر به درگیری و خشونت های زیاد و بسته شدن مدارس در سراسر کشور شد.

حال که شرایط کشور رو به بهبود است، یونیسف با طرحی به نام “بازگشت به مدرسه” معلمان و دانش آموزان را حمایت و تشویق می کند که دوباره به سوی آموزش روی بیاورند.

برای اطلاع بیشترروی لینک کلیک کنید:

unicef

سومالی: نیاز به بازسازی کامل سیستم آموزش و پرورشسال ها جنگ داخلی در سومالی، این کشور را به زانو در آورد و سیستم آموزش و پرورش این کشور را نیز کاملا منهدم کرد.

وزارت آموزش و پرورش تنها با تعداد محدودی کارمند با تجربه و با امکانات بسیار پایین، فقط قادر به پذیرش 30 درصد از کودکان در مقطع ابتدایی است.

عدم سرمایه گذاری، فقدان امکانات و معلمان ماهر، کار را برای دانش آموزان بسیار دشوار کرد. اما یکی از پروژه هایی که توسط ادارۀ توسعه و حمایت از وزارت آموزش و پرورش سومالی (ICDSEA) که توسط یونیسف تاسیس شده است، سعی دارد معلمان سومالیایی را به کشور خود برگرداند تا بتدریج راه، برای بازسازی و توسعۀ سیستم آموزشی هموار شود.

برای اطلاع بیشترروی لینک کلیک کنید:

africa

نوار غزه: حمایت از پروژه های دانشجویان نیازمند

در سرزمین های فلسطینی، خشونت و درگیری، سیستم آموزشی را محدود کرده و منجر به شرایط دشواری برای بسیاری از مردم شده است. یکی از پروژه های موفقی که از طریق دوحه راه اندازی شده است، به فلسطینی ها کمک می کند تا با برخی از مشکلات مقابله کنند.

درنوار غزه 60 در صد از جمعیت زیر 18 سال هستند، بنابراین آموزش وپرورش یک چالش اساسی و مهم است.

سازمان غیر دولتی الفَخور با کمک سازمان ملل متحد فعالیت می کند و در وهلۀ اول دانشجویان نیازمند، به خصوص آنهایی که یک پروژه حرفه ای در دست دارند را تحت پوشش قرار می دهد.

برای اطلاع بیشترروی لینک کلیک کنید:

fakhoora

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

تلاش هزاران آواره فلسطینی برای بازگشت به شمال غزه همزمان با بمباران جنگنده‌های اسرائیل