توسعۀ اقتصادی و کارآفرینی در بارسلون

توسعۀ اقتصادی و کارآفرینی در بارسلون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامۀ این هفته دنیای تجارت به شهر بارسلون در اسپانیا می رویم. همۀ ما از ارقام هولناک بحران اقتصادی اسپانیا آگاه هستیم. با نرخ بیست و چهار درصدی بیکاری، این کشور، دومین رکود اقتصادی خود را طی سه سال گذشته تجربه می کند. با این حال، پیشرفت های دلگرم کننده ای نیز دیده می شود. برای مثال در بارسلون، یک بستر مناسب برای فعالیت شرکت ها وجود دارد که فقط در سال گذشته حدود هفتصد شغل ایجاد کرده و گردش مالی آن از مرز ۴۲ میلیون یورو گذشته است.

ادارۀ توسعۀ اقتصادی و کارآفرینی شهر بارسلون که در سال ۱۹۸۸ میلادی دایر شده است، جایزۀ کمیسیون اروپا برای ترویج کارآفرینی سال ۲۰۱۱ را به خود اختصاص داد. هر سال حدود دو هزار شرکت تحت حمایت این سازمان قرار میگیرند. در هر یک از سه مرکز این سازمان، بیش از ۱۳۰ شرکت فعالیت دارند و به طور متوسط به مدت سه سال و نیم در این مکان می مانند. بعد از چهار سال، حدود هشتاد درصد از آنها هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند. باید گفت که تا حد امکان از آنها حمایت می شود.

“یولاندا پِرز سائز“، مدیر مرکز موسوم به “بارسلونا آکتیوا” است و از فعالیت های این سازمان می گوید: “ما سالانه حدود هفت تا هشت گردهمایی برای سرمایه گذاری سازماندهی می کنیم. همچنین برای شرکت هایی که احتیاج به سرمایه دارند، دوره هایی برای جلب حمایت سرمایه گذاران ارائه می دهیم و همینطور از سفرهای بین المللی، ماموریت های گوناگون و ماموریت به سیلیکون ولی، قلب دنیای تکنولوژی در آمریکا حمایت می کنیم. تا کنون نه بار در آنجا حاضر شده ایم.

شرکت بارسلونی “بِ مات” (BMAT)، یکی از شرکت هایی است که فعالیت خود را با حمایت این مرکز آغاز کرد. به کمک ابزار ویژه ای که آنها ابداع کردند، هرگونه موسیقی که از رادیو یا تلویزیون پخش می شود به سرعت قابل شناسایی است.

سه مهندس جوانی که این شرکت را تاسیس کردند، محصول خود را به موسسات حمایت از آثار هنری در بیش از پنجاه کشور به فروش رساندند.

“الکس لوسکوس“، مدیر عامل شرکت “بِ مات” اظهار دارد: “آنها به شما کمک می کنند تا به بازار دسترسی پیدا کنید. آنها به شما کمک می کنند تا نیازهای شرکت را شناسایی کنید. به غیر از آن و در عمل، مسائل دیگری نیز وجود دارد. برای مثال انعطاف پذیری آنها برای اجارۀ فضایی که شما واقعاً نیاز دارید و همینطور هنگامی که آنها شرکت شما را با شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر آشنا می کنند، این کمک بزرگی است. به طور خلاصه، آنها به شما کمک می کنند تا آگاهی بیشتری در مورد شرکت خود پیدا کنید.

گردش مالی این شرکت، امسال به یک میلیون و هفتصد هزار یورو خواهد رسید. نسبت به دو سال گذشته این رقم دو برابر رشد کرده است. در حال حاضر 25 نفر در این شرکت کار می کنند و دو نفر دیگر تابستان امسال استخدام خواهند شد.

الکس لوسکوس توصیه می کند: “یکی از کلیدهای موفقیت به نظر من این است که هنگام راه اندازی شرکت، با افرادی همکاری کنید که به اندازۀ شما شور و شوق داشته باشند و به شما در ایده هایی که دارید کمک کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟