هزینه رسوایی بارکلیز برای بانکداری اروپا

هزینه رسوایی بارکلیز برای بانکداری اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرونده بانک بریتانیایی بارکلیز شوک جدیدی را وارد صنعت بانکداری اروپا کرد.

در بازار لندن روز پنجشنبه ارزش سهام بانک های بریتانیا پانزده درصد سقوط کرد. این بیشترین زیان روزانه از سال 2009 و بزرگترین افت در شاخص های سهام بانکی در بریتانیاست. پرونده بارکلیز حامل اتهام کوشش برای دستکاری در نرخ بهره بین بانکی است.

اما درعوض بارکلی توافق کرد که با پرداخت غرامتی بیش از 362 میلیون یورو، نام و جزئیات اطلاعات مربوط به دیگر بانک هایی که درگیر این رسوایی بوده اند را فاش سازد. به نظر می رسد بیش از بیست بانک در آمریکا، اروپا و آسیا به خاطر این اقدام ضد رقابتی مورد تحقیق قرار دارند.

در بین این بانک ها، دو بانک آلمانی یعنی کومرس بانک و دویچه بانک روز پنجشنبه در بازار سهام این کشور به وضع بدی گرفتار شدند. بانک سوییسی یو.بی.اس و بانک فرانسوی سوسیته جنرال نیز چنین بودند. تحلیلگران برآنند که این سابقه بارکلیز می تواند دهها میلیارد یورو برای صنعت بانکداری اروپا هزینه داشته باشد.

بانک های بریتانیا روز پنجشنبه در نگرانی از فشار بیشتری بویژه از ناحیه دولت دیوید کامرون به سر بردند که پیگیر اتهامات و اقدامات مجرمانه مسئولان این رسوایی است.

اما به نظر بسیاری از تحلیلگران، مسئولیت در این زمینه ساختاری و دریک تقسیم بندی دشوار بین خرده بانک ها و بانک های بزرگ سرمایه گذاری خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"