بانک اعتبارات کشاورزی نیز از یونان می گریزد

بانک اعتبارات کشاورزی نیز از یونان می گریزد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بانک اعتبارات کشاورزی اروپا در حال خارج شدن از یونان است. تصمیمی که متکی بر رفع نگرانی از بازارهاست.

ارزش سهام این چهارمین بانک بزرگ اروپا روز دوشنبه در بازار پاریس نزدیک به هفت درصد افزایش یافت که بیشترین سود روزانه از ماه ژانویه است. این افزایش ناشی از شایعات مربوط به حراج شاخه یونانی این بانک به نام امپوریکی بود.

گفته می شود سه بانک سرمایه گذاری به خرید شعبه این بانک فرانسوی در یونان علاقه نشان داده اند، اما تنها بانک ملی یونان تایید کرده که مشغول گفتگو برای پیمان های بانکی استراتژیک جدید است.

بانک اعتبارات کشاورزی، مالک 86.5 درصد سهام امپوریکی است که در سال 2001 به مبلغ 2.2 میلیارد یورو خریداری کرده است. از آن زمان تا کنون هزینه این شعبه سه برابر افزایش یافته است. علاوه بر آن این شعبه در سال جاری از پنج میلیارد یورو گشایش اعتبار از طرف بانک فرانسوی برخوردار شده که آن هم در خطر از دست رفتن است.

در حال حاضر 35 درصد از 23 میلیارد وام های اعطا شده توسط امپوریکی، از شانس کمی برای بازپرداخت برخوردارند. درحقیقت پرداخت های معوقه در حال افزایشند.

برای بانک اعتبارات کشاورزی، خروج از حوزه سرنوشت مالی یونان تبدیل به امری حیاتی شده است. زیرا این بانک در معرض سرایت بحران یونان از طریق سهام آن در بانک های ایتالیا و پرتغال نیز قرار دارد. خطری که چون شمشیر داموکلس بالای سر سرمایه گذاران عمل می کند و ماه مه گذشته موجب سقوط بی سابقه ارزش سهام این بانک شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"