فعالیت جوانان اروپایی در هنر معاصر

فعالیت جوانان اروپایی در هنر معاصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لِئا، یک هنرمند رومانیایی بیست وشش ساله است. او امروز کمی مضطرب است به این علت که آثار خود را باید به استعداد یابان اروپایی که به “سیبییو” در رومانی آمده اند معرفی کند. او با خوشبینی می گوید: “من هنوز هم یک هنرمند تازه کار هستم. از سه سال پیش، فعالیت های کاری خود را بیشتر کردم و برای من نظر مردم در کشور های مختلف بسیار جالب است. بنابراین حضور در اینجا در کنار دیگر هنرمندان جوان، تجربۀ مفیدی است.”

لئا، به همراه بیست جوان رومانیایی دیگر برای معرفی کارهای خود به پانزده مهمان خارجی در موزۀ “بروکِنتال” انتخاب شده است. سال گذشته، با پشتیبانی اتحادیه اروپا و پنج کمیسرِ لهستانی، مجاری، رومانیایی، اسپانیایی و اتریشی، یک شبکۀ حرفه ای به نام “شبکۀ متصدیان” تشکیل شد که هدف آن ایجاد ارتباط بین متخصصان هنر معاصر و هنرمندانی است که توانایی معرفی خود را در خارج از کشور ندارند.

“آنکا میهولِت“، سازماندهی این رویداد در موزۀ بروکِنتال را بر عهده دارد و همچنین یکی از بنیانگذاران این شبکه است. وی در اینباره می گوید: “این شبکه تنها با موسساتی که برایشان کار می کنیم در ارتباط نیست بلکه وسیله ایست برای جوانانی مثل ما که واقعاً می خواهند در این حرفه پیشرفت کنند. بنابراین من فکر می کنم چون ما یک گروه جوان هستیم، پویایی بیشتری داریم.این شبکه با یک خط مشی خلاقانه، شما را تشویق می کند که همیشه به سمت نوآوری بروید.”

اولین نشست “شبکۀ متصدیان” در ماه نوامبر گذشته در مادرید انجام شد. و پس از “سیبیو“، نوبت به کراکوف، بوداپست و وین می رسد. هر بار این نشست ها در مکان های پیشرو در هنرِ معاصر برگزار می شود. حال به بخارست می رویم. توقف اول، موزۀ هنرهای معاصر در پایتخت. یک روز شاید جوانان هنرمند ما نیز در اینجا یا حتی در کل اروپا، آثار خود را به نمایش بگذارند. سایت اینترنتی شبکۀ متصدیان به شناخته شدن آنها کمک می کند.

“بوربالا” کمیسر مجارستانی در این مورد به ما توضیح می دهد: “داده های این پایگاه اطلاعاتی توسط تمام کمیسرها به روز می شود و هنرمندان منتخب، اطلاعات مربوط به خود را به زبان انگلیسی وارد سایت می کنند.”

شبکه متصدیان می خواهد هنر اروپا را به گونۀ دیگری ترسیم کند. در طول این سفر، ما از عدم حضور شرکت کنندگانی از فرانسه و آلمان تعجب کردیم. چرا که نمی توان اهمیت این دو کشور را نادیده گرفت. شبکۀ متصدیان در نظر دارد، ارتباطات مستقیم را توسعه دهد، برای مثال در همین دو کشور.

“بوربالا زالای” اضافه می کند: “ما واقعاً امیدواریم این پایگاه اطلاعاتی جایگاهی برای جستجوهای دیگر کمیسرهای نمایشگاه های خارجی باشد و شاید کشورهای دیگری نیز به همراه هنرمندان خود به این شبکه بپیوندند.”

لئا رازوفسکی در افتتاحیۀ نمایشگاه خود گفت: “احساس خستگی زیاد، توأم با خوشحالی مفرط دارم. این پایان زیبایی است، البته تنها پایان یک دوره است و من مشتاقانه منتظر دیدن آینده هستم.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دَن پِرژوفسکی: "هنر معاصر به بشریت خدمت بزرگی می کند"

سفر به دنیای ترجمه و طراحی جلد کتاب در جمهوری چک

برنامه های اروپا برای نسل اراسموس