جنگ بر سر مالیات کربن برای شرکت های هواپیمایی

جنگ بر سر مالیات کربن برای شرکت های هواپیمایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جدال بر سر گرم شدن کره زمین همچنان ادامه دارد. طرح اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال یک مالیات جدید بر شرکت های هواپیمایی جهان، نسبت به انتشار دی اکسید کربن آنها، ممکن است موجب یک جنگ تجاری شود. چین، قرار داد چهارده میلارد یورویی خود با ایرباس را به حالت تعلیق درآورد. هند، ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر، تهدید به اقداماتی تلافی جویانه کرده اند. ایرباس و شش شرکت هواپیمایی اروپایی، خواهان انعطاف بیشتری هستند.

در ماه دسامبر گذشته دادگاه اروپا، به درخواست شرکت های حمل و نقل هوایی آمریکایی که عوارض انتشار دی اكسيد كربن را ناعادلانه می دانستند، حکم رد داد و این بحران تشدید یافت.

شرکت های هوایی، سه و نیم درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند و این مقدار هر ساله افزایش پیدا می کند. همزمان با گفتگوهای جهانی برای توافق بر سر کاهش دی اکسید کربن، حرکت یک جانبۀ اتحادیه اروپا مانند آزمونی در راستای اقدامات دیگری می آید که به گفتۀ برخی الزامی خواهند بود.

در این برنامۀ ۲۵ ثانیه، در پارلمان اروپا در بروکسل، “یورگ لِیشتفراید“، نمایندۀ پارلمان اروپا و عضو گروه “اتحاد دموکرات ها و سوسیالیست ها” و عضو کمیته حمل و نقل و گردشگری، همچنین “یوریس دَن بلانکِن” مدیر سیاسی گروه “گرین پیس” در اروپا، و “عطار حسین خان” معاون اتحادیه شرکت های هواپیمایی اروپایی، مهمان کریس برنز هستند و به پرسش های او پاسخ می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرواز موفق هواپیمایی که جای دود آلاینده، آب پس می‌دهد؛ سفرهای هوایی پاک از دو سال دیگر آغاز می‌شود

مخالفان و موافقان اتحادیه اروپا چه بیمها و امیدی دارند؟

چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟