رقابت ایرباس و بویینگ در نمایشگاه فارنبورگ

رقابت ایرباس و بویینگ در نمایشگاه فارنبورگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در نمایشگاه دو سالانه هواپیمایی فارنبورگ در جنوب بریتانیا، که محل رقابت دو شرکت بزرگ اروپایی و آمریکایی ایر باس و بوئینگ است، به نظر می رسد امسال شرکت بویینگ دست پیش را در تعداد سفارش جت های مسافربری خواهد داشت.

رئیس اجرایی شرکت ایرباس روز دوشنبه در این زمینه گفت: “آنچه من می بینم اینست که ما رقیبی داریم که پشت سر ماست اما بر سر قیمت ها بسیار مهاجم است. ولی ما خونسردانه به کارمان ادامه می دهیم. ما یکهزار و چهارصد فروند هواپیما سفارش از قبل داریم و بنابراین اکنون عجله ای برای خرید نداریم.”

شرکت ایرباس در سال 2011 در نمایشگاه پاریس دارای رکورد سفارش 1419 فروند هواپیمای جت به ارزش 140 میلیارد دلار و جلوتر از شرکت بویینگ بود، همچنین از در دست داشتن طرح مدل جدید ایرباس 320 پرده برداشت.

جووانی ماجی گزارشگر یورونیوز می گوید: “سال هاست که رقابت بین بویینگ و ایرباس، پیش گام همه رقابت ها در نمایشگاه های هواپیمای مسافربری است. اما این بار پس از آنکه ایرباس از گشایش یک کارخانه آمریکایی برای تولید مدل جدید “ایرباس 320” خبر داده، رقابت از جنبه ویژه ای جلب توجه می کند. به نظر می رسد این چالشی فراتر از یک رقابت صنعتی باشد.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خلبانان ایرباس به آی پد مجهز خواهند شد