جبران خسارت در صورت لغو پرواز

جبران خسارت در صورت لغو پرواز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، “پایوی” از مادرید پرسش خود را از طریق ای میل فرستاده است: “با یک توقف در برلین، باید با هواپیما از مادرید به هلسینکی، سفر می کردم اما در برلین پرواز خود را از دست دادم چرا که از قرار در آن هواپیما به اندازۀ کافی جا نبود و مجبور شدم پرواز دیگری در آخر بعد از ظهر بگیرم و نتوانستم در یک گردهم آیی مهم خانوادگی حضور پیدا کنم. آیا می توانم تقاضای خسارت بکنم؟”

ایزابل دوشی، کمیسر ارشد ارتباطات اروپا به این پرسش پاسخ می دهد: “بله، اگر پرواز شما لغو بشود، شرکت هواپیمایی باید به شما خسارت بپردازد. این خسارت معمولاً بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ یورو است و با توجه با مسافت سفر ارزیابی می شود. اگر شرکت هوایی به شما پرواز مشابه دیگری بدهد، خسارت مالی ۵۰ درصد تقلیل می یابد.

قوانین اتحادیه اروپا برای تضمین حقوق مسافرانی که نتوانستند پرواز کنند و در فرودگاه ها سرگردانند، شامل نکات زیر است: رساندن مسافر به مقصد تحت شرایط مشابه یا باز پرداخت کامل بلیط و در صورت لزوم، فراهم کردن اقدامات برای رساندن مسافر به مکان اول عزیمت.

به خاطر داشته باشید که اگر پول بلیطتتان را پس می گیرید، از حق سفر یا درخواست کمک برای پیدا کردن یک پرواز جانشین با آن شرکت هواپیمایی صرف نظر کرده اید.

اگر تصمیم گرفتید سفرتان را از سر بگیرید، شرکت هوایی باید به شما غذا و نوشابه و امکان تلفن وغیره را بدهد و در صورت لزوم برای اقامت شبانه شما تا زمان پرواز بعدی، جا تعیین کند. فراموش نکنید که حتماً با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید و اگر آنها از تعهدات خود سر باز زدند، پیشنهاد ما این است که با مقامات اجرایی آن کشور عضو اتحادیه اروپا تماس برقرار کنید. اگر این رویداد با یک شرکت هواپیمایی اروپایی در یک فرودگاه در خارج از اتحادیه اروپا پیش آمده است، می توانید در کشور مقصد در اتحادیه اروپا شکایت خود را تسلیم کنید.”

شما هم می توانید پرسش‌های مورد نظر خود را با ما در میان بگذارید. لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید، یا با شمارۀ تلفن ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۰۰۸۰۰ تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها