لندن بیش از پیش شهری چند ملیتی احساس می‌شود

لندن بیش از پیش شهری چند ملیتی احساس می‌شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از سال‌ها تهیه و تدارک، برگزاری مسابقات ورزشی المپیک، همه چشم‌ها را به لندن خیره ساخته است. نیل اورایلی، مدیر گروه, انگلیسی زبان, تلویزیون یورونیوز در این باره با علی شیخ الاسلامی، خبرنگار ایرانی یورونیوز در لندن، پرسش هایی را در میان گذاشته است.

یورونیوز: تو با شمار زیادی از مردم در زمان برپایی این رویداد حرف زده‌ای، از جمله سیاستمداران، بازدیدکنندگان و شهروندان عادی لندن. بدیهی است که شور و هیجان زیادی وجود دارد ولی آیا این مسابقات می‌تواند به خوبی آنچه که توقع می‌رود باشد؟

خبرنگار یورونیوز: به نظرم می‌تواند چنین باشد. این لندن است، یکی از شهرهای چند ملیتی جهان و شما از آن آگاهید که چگونه جایی است. با مسابقات المپیک حال و هوای واقعا خوبی برپا شده است. این شهر بیشتر چند ملیتی احساس می‌شود. شما در خیابان‌ها قدم می‌زنید و مردمی را از اقصی نقاط جهان می‌بینید. شما بسیاری را می‌بینید که تی شرت‌های المپیک را به تن کرده‌اند. این المپیک‌ها متحدالشکل هستند. احساس خوبی وجود دارد.

یورونیوز: ما چیزهای زیادی درباره معضلات حمل و نقل شنیده‌ایم. تو در شهر چه دیده‌ای. ما می‌شنویم که ترافیک در بهترین حالت مثل دوی ماراتن شده است.

خبرنگار یورونیوز: درست است. قطارهای مترو گاهی به طرزی غیرقابل تحمل شلوغ می‌شود و اگر به پشت سر من نگاهی بیاندازید، لندن آفتابی است و این چیزی است که ما واقعا تجربه زیادی درباره‌اش نداریم. در حدود سی درجه است. هفته گذشته من یک ژاکت زمستانی به تن کرده بودم. وقتی این دو را با هم در طول روز در نظر بگیریم، بهترین تجربه نیست. به هر روی در زمان‌های دیگر، قطار کاملا عادی کار می‌کند.

یورونیوز: موضوع دیگر مساله امنیت است. چگونه الزاما آنان اقدامات امنیتی موثر را اجرایی می‌سازند تا مردم از مسابقات لذت ببرند؟.

خبرنگار یورونیوز: اینجا در لندن، ما عادت به دیدن افسران ارتش و نیروهای ویژه نداریم که با اسلحه‌های بزرگ در شهر گشت بزنند. مطمئنا چنین چیزی دیده خواهد شد. کمی بیشتر نظامی به نظر خواهد رسید از آنچه معمولا هست ولی من فکر می‌کنم مردم به طور طبیعی کمی احساس امنیت کنند چون شما می‌دانید لندن همیشه هدف تروریسم بوده – نمونه‌اش هم رویداد سال ۲۰۰۵ میلادی است- و احتمالا مردم باید احساس امنیت کنند.

یورونیوز: این رویدادی ویژه است اما پس از گفتگو با مردم، آیا منصفانه است که بگوییم بیشتر آنان اهمیت چندانی به ورزش نمی‌دهند؟

خبرنگار یورونیوز: بیش از آنچه این تنها رویدادی ورزشی باشد، المپیک در لندن چیزی است که مردم را گردهم می‌آورد. مردم جمع می‌شوند تا به تماشای نمایش دست به دست شدن مشعل، نمایش برخی از مسابقات و نیز نمایش مراسم افتتاحیه و اختتامیه باشند. احساس جامعه و احساس این مردم روی هم رفته، جمع شدن در کنار یکدیگر برای برپایی یک جشن بزرگ است. واقعا عالی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟