اهمیت آموزش بیشتر برای رانندگان جوان در اروپا

اهمیت آموزش بیشتر برای رانندگان جوان در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه سخن شما از یورونیوز سوال اِلما ، از بوسنی و هرزگوین مطرح می شود. او می پرسد: “آیا به نظر شما آموزش و آماده سازی بیشتر رانندگان مبتدی، می تواند به ایمنی جاده ها کمک کند؟ چرا که اغلب، رانندگان جوان عامل تصادف هستند.”

الِن تونسند، مدیر سیاستگذاری شورای اروپایی ایمنی حمل و نقل به این پرسش پاسخ می دهد: “سال گذشته در جاده های اروپایی سی هزار مرگ و میر داشتیم که سی در صد از آنها جوانانی بین ۱۵ تا ۳۰ ساله بودند، بنابراین، رانندگان جوان در واقع بیشتر در معرض خطر هستند.

هدف جدید ما کاهش پنجاه درصدی میزان مرگ و میر در جاده های اتحادیه اروپا است و مطمئناً آموزش بیشتر رانندگان و همینطور افزایش ایمنی خودروها و البته امنیت جاده ها نیز به این امر کمک خواهد کرد. پس آموزش بسیار مهم است، البته نه تنها باید مهارت رانندگان را بالا برد و از نظر رانندگی به آنها تعلیمات بیشتری داد، بلکه باید درک آنها را نیز در مورد خطر بالا برد و به آنها آموزش داد، چگونه با احتیاط برانند و رعایت چه نکات ایمنی از شما یک رانندۀ خوب می سازد.

معمولاَ در آموزش رانندگی بیشتر بر مهارت هدایت خودرو از یک طرف و از طرف دیگر بر شناخت آیین نامه تکیه می شود اما ما بیشتر خواهان این هستیم که دوره های آموزشی بر دو نکتۀ دیگر نیز در چارچوبی به نام “هدف آموزش رانندگی” تمرکز کنند. یعنی یک بُعد سوم که در مورد شرایط رانندگی است اضافه می شود، که چرا رانندگی می کنید، آیا هنگام شب رانندگی می کنید؟ افراد دیگری در خودرو هستند؟ و یک بُعد چهارم در مورد اینکه هدف شما در زندگی چیست و چگونه آن می تواند بر نحوۀ رانندگی شما تاثیر بگذارد؟

بنابراین و برای برگشت به اصل مطلب، تعلیم رانندگی و آموزش یکی از نکته های کلیدی برای کاهش حوادث رانندگی در جاده هاست، به ویژه در میان جوانان.”

شما هم می توانید پرسش‌های مورد نظر خود را با ما در میان بگذارید. لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید، یا با شمارۀ تلفن ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۰۰۸۰۰ تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها