راهنمای طرح اراسموس

راهنمای طرح اراسموس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، ماروش از براتیسلاوا پرسش خود را در رابطه با طرح اروپایی اراسموس مطرح کرده و “لوئیزا لارانخو“، کمیسر ارشد ارتباطات اروپا به این پرسش پاسخ می دهد.

ماروش: “من در دانشگاه براتیسلاوا در رشتۀ حقوق تحصیل می کنم و می خواهم در زمینه حمایتهای مالی اتحادیه اروپا برای ادامۀ تحصیل دانشجویان در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اطلاعاتی کسب کنم. چگونه می توانم اقدام کنم؟”

لوئیزا لارانخو: “تحت پوشش برنامۀ اراسموس، شما این امکان را دارید که برای تحصیل یا دورۀ کارآموزی به یک کشور دیگر سفر کنید. این دوره بین سه تا دوازده ماه به طول میانجامد و شما می توانید یکبار دیگر هم آن را در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا، و در ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، سوئیس، ترکیه و کرواسی تجدید کنید.

همۀ دانشجویانی که در کشورهای شرکت کننده در طرح اراسموس تحصیل می کنند و حداقل در سال دوم دانشگاه هستند می توانند ثبت نام کنند. حتی یک دوره هم می تواند از همان سال اول انجام شود.

هنگامی که تحت پوشش اراسموس تحصیل می کنید، هیچگونه هزینه ای برای ثبت نام یا شهریۀ دانشگاه نمی پردازید، تحصیلات شما در خارج از کشور برای دریافت مدرک دانشگاهی به حساب می آیند و شما می توانید برای هزینۀ زندگی و سفر یک بورس از اتحادیه اروپا دریافت کنید.

دانشجویانی که با نیازهای خاصی مواجه اند، مانند معلولیت های جسمی، می توانند برای هزینه های اضافی مربوط به اقامت خود در خارج از کشور، تقاضای کمک بیشتری کنند.

برای ثبت نام در اراسموس، باید با دفتر بین المللی این نهاد در کشور خود که در آن تحصیل می کردید، تماس بگیرید. دفتر مرکزی، اطلاعات لازم در مورد دانشگاه ها و شرکت های میزبان و همینطور نحوۀ انتخاب دانشجویان و دریافت بورس را به شما می دهد.“

شما هم می توانید پرسش‌های مورد نظر خود را با ما در میان بگذارید. لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید، یا با شمارۀ تلفن ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۰۰۸۰۰ تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها