اشتغال در نهادهای اروپایی

اشتغال در نهادهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، “اِلیان” از سوئیس پرسش خود را مطرح کرده و “دِلیت اِوانس” مسئول رسانه ها و ارتباطات در دفتر اروپایی انتخاب پرسنل، به این پرسش پاسخ می دهد:

اِلیان: “من در رشتۀ حقوق تحصیل می کنم و می خواهم بدانم با توجه به اینکه من سوئیسی هستم، آیا می توانم در کمیسیون اروپا در بروکسل مشغول به کار شوم. با سپاس فراوان.”

دِلیت اِوانس:
“الیان از پرسش شما متشکرم. متاسفانه فرصت های شغلی برای اتباع غیر اتحادیه اروپا بسیار محدود است. ما معمولاً برای جذب نیرو، امتحان هایی برگزار می کنیم و تنها افراد کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کشورهایی که روند پیوستن به اتحادیه اروپا را می گذرانند، می توانند در این امتحان ها شرکت کنند. با وجود این، فرصت های بسیار محدودی از راه های دیگری وجود دارد.

هر سال، اتحادیه اروپا در حدود ۱۲۰۰ نفر فارغ التحصیل را برای کارآموزی در موسسات این اتحادیه می پذیرد و بخش کوچکی از این افراد به اتباع غیر اتحادیه اروپا اختصاص داده می شود. هر یک از این نهاد ها، بطور مستقل برنامه های کارآموزی خود را سازماندهی می کند و شما می توانید از طریق وب سایت استخدام اتحادیه اروپا، به صفحات ویژۀ کارآموزی این موسسه ها دسترسی داشته باشید.

همچنین در برخی از سازمان های ما در سراسر اتحادیه اروپا، پست هایی بطور موقت خالی هستند. باز هم بگویم که این تعداد بسیار محدود است اما برخی از این سازمان ها فرصت هایی به اتباع غیر اتحادیه اروپا ارائه می دهند. برای مثال در آژانس فرونتِکس در ورشو، فرصت هایی نه تنها برای اتباع اتحادیه اروپا بلکه برای افراد کشورهای عضو شنگن هم ارائه شده است.

در آخر، هیئت های نمایندگی ما در سراسر اتحادیه اروپا و جهان، پست هایی را به درخواست کنندگان محلی پیشنهاد می کنند. برای مثال شما می توانید از دفتر هیئت اتحادیه اروپا در برن در سوئیس سوال نمایید آیا پست خالی در آنجا موجود نیست؟”

شما هم می توانید پرسش‌های مورد نظر خود را با ما در میان بگذارید. لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید، یا با شمارۀ تلفن ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۰۰۸۰۰ تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها