چگونه انتقال کسب و کار خود را هموار کنیم

چگونه انتقال کسب و کار خود را هموار کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر سال، بیش از شش صد هزار شغل در اروپا بیهوده از بین می روند، فقط به این دلیل که هنگام انتقال شرکت ها، افرادی که در راس آنها هستند، به خوبی آماده نشده اند. در فنلاند، همۀ تلاش ها انجام می شود تا انتقال کسب و کار در بهترین شرایط ممکن صورت بگیرد. در واقع این بخشی از فرهنگ کارآفرینی در فنلاند است.

“اولیور کامپبل“، چهل ساله و رییس شرکت “بروس کامپبل” است که تجهیزات دفتری و اداری توضیع می کند. این شرکت از هشتاد سال پیش توسط پدر بزرگ او تاسیس شد. سپس پدرِ او و از دو سال پیش اولیور آن را هدایت می کند. با اینکه به خوبی این شرکت را می شناسد اما مسئولیت های جدید و مدیریت شرکت کار ساده ای نیست.

اولیور کامپبل، مدیر عامل شرکت “بروس کمپبل” می گوید: “بخش عاطفی مسائل، احتمالاً سختترین بخش است… وقتی سعی می کنید بر این مسائل غلبه کنید، شما به عنوان یک فرد هم، قویتر می شوید، که خود، کمک بزرگی است.”

افزایش گردش مالی شرکت که از دو سال پیش دو برابر شده است و استخدام بیست کارمند جدید، از موفقیت در انتقال این شرکت گواهی می کند. باید گفت اولیور به خوبی خود را برای اینکار آماده کرده بود و از سه سال قبل، دوره هایی مختلفی را در زمینۀ مدیریت دنبال می کرد.

اولیور دربارۀ مراحل آمادگی می گوید: “این به شما کمک بزرگی می کند. چرا که افکار و ایده های خود را بازگو می کنید و پرسش هایتان را مطرح می کنید و جواب می گیرید و می دانید که تنها نیستید… اهمیت یک کسب و کار خانوادگی که باید به نسل های بعدی هم منقل شود، برای همه قابل درک است.”

اولیور ادامه می دهد: “باید برای خودتان یک شبکه ایجاد کنید. با دیگران آشنا شوید، شاید هم بتوانید با آنها معامله کنید و سعی کنید دوست همیشگی شما باشند و از شما حمایت کنند.”

یک انجمن فنلاندی که چهارصد شرکت خانوادگی در عضویت آن هستند، اولیور را در پروژۀ انتقال شرکت، همراهی کرد. انتقال شرکت تنها یک معاملۀ تجاری نیست. این انجمن به صاحبان شرکت ها کمک می کند تا نگاه دیگری به مدیریت داشته باشند.

کریستا اِلو پارسینِن، مشاور انجمن فنلاندی شرکت های خانوادگی، برخی از پرسش های رایج را مطرح می کند: “مدیریت یک کسب و کار خانوادگی یعنی چه؟ کار کردن با کارمندان و سایر افراد به چه گونه باید باشد؟ و چگونه شما باید دید جدیدی نسبت به شرکت خانوادگی داشته باشید.”

اولیور کامپبل، در پایان می گوید: “کلید موفقیت از نظر من اینست که شما دقیقاً بدانید خود را درگیر چه کاری می کنید، اگر به کمک و حمایت دیگران نیاز دارید، نترسید سوالات خود را مطرح کنید و اینکه اگر در خانوادۀ خود این انتقال انجام می شود، هر چه زودتر اینکار را بکنید.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟