حمایت های مالی اتحادیه اروپا به پژوهشگران

حمایت های مالی اتحادیه اروپا به پژوهشگران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، “تیمو” از هلسینکی پرسش خود را از طریق ای میل فرستاده است و می پرسد: «من یک پژوهشگر جوان در مطالعات جنسیتی در دانشگاه هلسینکی هستم و به دنبال کمک مالی برای پروژه جدید خود هستم. آیا اتحادیه اروپا از پروژه های پژوهشی فردی حمایت می کند؟»

وِسِلا استویانووا، افسر ارتباطات اروپا به این پرسش پاسخ می دهد: «هفتمین برنامه اتحادیه اروپا برای توسعه تحقیقات و فناوری یا “اف پی هفت“، از جا به جایی پژوهشگران اروپایی یا غیر اروپایی و پیشرفت شغلی آنها حمایت می کند. از طریق مجموعه عملیاتی به نام “ماری کوری“، کمک هزینه تحصیلی و اقدامات دیگری برای کمک به پژوهشگران ارائه می شود. هیچ رشته ای در اولویت نیست و همه زمینه های پژوهشی واجد شرایط هستند از جمله رشته های علوم انسانی.

این حمایت های مالی ویژه محققان جوان است که باید کمتر از چهار سال تجربه بصورت تمام وقت در زمینه تحقیق داشته باشند. این کمک ها تنها از طریق سازمان های تحقیقاتی مانند دانشگاه ها، صنایع و یا هر نهاد دیگر تحقیقاتی ارائه می شوند.

این سازمان ها از “اف پی هفت” یا هفتمین برنامه اتحادیه اروپا برای توسعه تحقیقات و فناوری درخواست بودجه می کنند و سپس میزبان تعدادی از پژوهشگران در رشته خاصی می شوند. پژوهشگران جوان باید درخواست خود را مستقیما به سازمان های میزبان تحویل دهند. بنابراین یک دانشجو در مقطع دکترا امکان دریافت کمک مالی دارد اما حداکثر اشتغال در نهاد میزبان به سه سال محدود شده است. جاهای خالی در وب سایت “اوراکسِس” Euraxess قابل مشاهده است.

اگر شما یک پژوهشگر با مدرک دکترا هستید و بیش از چهار سال تجربه در زمینه پژوهش دارید، می توانید بطور مستقیم با یکی از سازمان هایی که توسط کمیسیون اروپا معرفی شده اند، تماس بگیرید. آژانس اجرایی تحقیقاتی یا “آر ای آ” REA پیشنهادات شما را ارزیابی کرده و تعیین می کند آیا پروژه شما کیفیت کافی برای دریافت این کمک های مالی را دارد یا نه. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با یکی از مراکز ملی در مورد هفتمین برنامه اتحادیه اروپا برای توسعه تحقیقات و فناوری یا “اف پی هفت” تماس بگیرید.»

شما هم می توانید پرسش های مورد نظر خود را با ما در میان بگذارید. لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید، یا با شماره تلفن ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۰۰۸۰۰ تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها