دشواری انتخابات ریاست جمهوری در فلوریدای آمریکا

دشواری انتخابات ریاست جمهوری در فلوریدای آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آمریکا ریک اسکات، فرماندار جمهوری خواه ایالت فلوریدا، مدت رأی گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری را در ایالت کاهش داد. این اقدام باعث ایجاد صف‌های طولانی با توجه به کوتاه بودن مدت رأی دهی و نارضایتی بعضی از شهروندان در روز شنبه شد.

بعضی از شهروندان در ایالت فلوریدا باید تا هشت ساعت برای رأی دهی منتظر می‌ ماندند.

حزب دموکرات فلوریدا ضمن طرح دعوای قانونی خواهان باز نگه داشتن بعضی حوزه‌های رأی گیری برای آسان شدن کار شهروندان شد.

پل هکت، خبرنگار «یورونیوز»، در گزارش خود از این ایالت گفت: «هر چند رأی گیری زودهنگام برای انتخابات ریاست جمهوری در فلوریدا عملاً پایان یافته، اما نهادهای انتخاباتی راه‌هایی ابتکاری برای دور زدن محدودیت‌های رأی گیری در این ایالت مهم یافتند. با وجود این مانند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ آمریکا، ممکن است مشکلات حوزه‌های انتخاباتی در ایالت تعیین کننده ای مثل فلوریدا که دو نامزد در پی کسب رأی بیشتر در آن هستند، بار دیگر به موضوع محوری انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شود.»

تاثیر توفان در فلوریدا بر نتیجه انتخابات آمریکا

پل هکت، خبرنگار یورونیوز، چگونگی کارزار انتخاباتی میت رامنی را در واپسین روزهای مانده به انتخابات دنبال می کند. او اکنون در تامپا واقع در فلوریدا، یکی از تاثیرگذارترین ایالتهاست. از وی می پرسیم؛ دستیاران میت رامنی چگونه به وی یاری می رسانند، آیا حقیقتا آنها آراء فلوریدا را مال رامنی می دانند؟

خبرنگار یورونیوز می گوید:“با توجه به صحبت هایی که با دستیاران جمهوریخواه وی داشته ام جواب آری است و آنها فکر می کنند که آراء این ایالت مال آنهاست. آنچه مهم است این است که چه تعدادی در روز رای گیری به پای صندوقهای رای می روند. در پشت سر من می بینید که تعدادی برای رای زودهنگام به صف ایستاده اند. رای گیری فلوریدا وقت گیر است و برای بیش تر مردم بریدن از کار مشکل. جمهوریخواهان قطع نظر از وضعیت آب و هوا برای رای دهی بیرون می آیند. دموکراتها اما اغلب هوای مساعد را ترجیح می دهند. سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوای فردا را خوب پیش بینی نکرده و این به نفع رامنی است. احتمال بارش باران ممکن است دموکراتها را در بیرون آمدن از خانه هایشان مردد کند و بدی آب و هوا به سادگی یعنی پیروزی برای جمهوریخواهان. از افرادی از این حزب که با آنان صحبت کرده ام می گویند قبل از آن که تبلیغات انتخاباتی رنگ و رویی به خود گیرند اغلب مردم نمی دانستند که میت رامنی کیست. اما او به عنوان دولت مردی ظاهر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. برای بسیاری از آمریکایی ها وی مردی است شایسته تر از اوباما. اما آیا این برای موفقیت در فلوریدا کافی است یا نه، مشکل بتوان پاسخ داد. از نظر جمعیت، فلوریدا یکسان نیست. اسپانیایی تبارها و جمعیت بزرگ یهودیان را داریم که تمایل به رای دادن به حزب دموکرات دارند. اما کسی چه می داند و تواند پیش بینی کند که فلوریدا به چه کسی رای خواهد داد اگر رقابت شانه به شانه است و سخت.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز هفته پنجم اعتراضات ایران؛ آتش‌سوزی در زندان اوین به همراه شنیده شدن صدای آژیر و انفجار

باراک اوباما برنده جایزه امی برای روایت‌گری در یک مستند نتفلیکس شد

اوباما از روسیه و چین به دلیل عدم توجه به «اضطراری» بودن تغییرات آب و هوایی انتقاد کرد