وزن و جایگاه اقلیتهای قومی و جنسی در انتخابات آمریکا

وزن و جایگاه اقلیتهای قومی و جنسی در انتخابات آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیست میلیون نفر واجد شرایط رای در سه ایالتی که هنوز تکلیف آراء رای دهندگان روشن نیست، نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات ایالات متحده آمریکا دارند. شهروندان اسپانیولی زبان و لاتینی تبار‌ها بخش مهمی از رای دهندگان آمریکایی هستند که نامزد‌ها همواره درصدد جذب آراء آن‌ها بوده و هستند.

آنهایی که بی‌اعتنا به سیاستهای آمریکا بوده مانند خانواده سرانو در آخرین لحظات تصمیم می‌گیرند. لاتینی تبارها وزن جمعیتی مهمی به شمار می‌روند و بر اساس برآوردها ۳۰ درصد جمعیت این کشور را در سال ۲۰۵۰ تشکیل خواهند داد، همانطور که هربرت سرانو می‌گوید: «ما می‌توانیم گروه قوی‌ای باشیم و تغییراتی را نه تنها برای لاتینی تبار‌ها بلکه برای کل کشور رقم بزنیم. برای اینکه از نظر جمعیتی لاتینی تبار‌ها جوانترند و بر تعدادشان روز به روز اضافه می‌شود.»

این دسته از رای دهندگان درباره نامزدها چه فکر می کنند؟

ادواردو زوریتا می‌گوید: «من فلسفه جمهوریخواهان را خیلی می‌پسندم، به خاطر کنترل بیشتر و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی. می‌دانم که دولت نمی‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند. اما در بین نامزد‌ها اوباما را دوست دارم. برای اینکه او در موقعیتی قوی است و به اسپانیولی زبان‌ها و هر کس دیگری کمک می‌کند.»

مهاجرت نقطه مشتریک اسپانیولی زبان هاست. با وجود افزایش شمار مهاجران اخراج شده در دوران اوباما، اسپانیولی زبان‌ها نگرانی و هراس بیشتری از میت رامنی دارند. چرا که جمهوریخواهان سیاستهای سختگیرانه تری نسبت به مهاجران غیر قانونی اتخاذ می‌کنند.

در سانفرانسیکو با گروه دیگری از رای دهندگان روبرو می‌شویم، همجنسگرایان. در کالیفرنیا، فرزندخواندگی برای زوج‌های همجنسگرا کاملا قانونی است. اما ازدواج بین آن‌ها ممنوع است. آنچه برای خانواده‌هایی نظیر الیویه و استیو و دوقلو‌هایشان، خوشایند نیست. استیو ضمن ابراز بی‌اعتمادیش نسبت به میت رامنی گفت: «مورمون‌ها فرقه‌ای هستند که از همجنسگرایی بیزارند و به آن‌ها اجازه ورود به کلیسایشان را نمی‌دهند. البته نمی‌دانم برای این فرقه باید گفت کلیسا یا نه. آن‌ها از همجنسگرایان وحشت دارند و مخالف قوانین مدنی برای مردم آمریکا هستند. آن‌ها نباید در دستگاهی باشند که اداره کشور را در اختیار دارد. میت رامنی کشیش کلیسای مورمون است.»

استیو که شخصا باراک اوباما را از گذشته می‌شناسد، درباره وی چنین گفت: «او به اعتقاداتش مذهبی‌اش اتکا کرد. اعتقاداتی که لزوما با ارزش های حقوق مدنی منطبق نیست. در حال حاضر، فرا‌تر از اتحادیه‌های ایالت ایلی نویز، او تمام حزب دموکرات را نمایندگی می‌کند، از جمله کالیفرنیا و دموکراتهای طرفدار حقوق مدنی.»

چندی پیش اوباما نظر مساعد خود را درباره حق ازدواج همجنسگرایان اعلام کرده بود

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز هفته پنجم اعتراضات ایران؛ آتش‌سوزی در زندان اوین به همراه شنیده شدن صدای آژیر و انفجار

باراک اوباما برنده جایزه امی برای روایت‌گری در یک مستند نتفلیکس شد

اوباما از روسیه و چین به دلیل عدم توجه به «اضطراری» بودن تغییرات آب و هوایی انتقاد کرد