یک وبسایت آلمانی برنده جایزه بازرگانی یورونیوز شد

یک وبسایت آلمانی برنده جایزه بازرگانی یورونیوز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به شهر روستوک در آلمان شرقی سابق و به دیدار یکی از برندگان “جایزه بازرگانی یورونیوز” می رویم. در این شهر، یکی از موفق ترین شرکت های اینترنتی بنام centercourt.de فعالیت می کند. دو دوست صمیمی یک وب سایت راه اندازی کردند که چندی بعد به یکی از مهمترین و پیشتازترین وب سایت ها، برای علاقه مندان تنیس در کشورهای آلمانی زبان تبدیل شد. “مایکل مارتِنس“، یکی از بنیانگذاران این شرکت می گوید در ابتدا، انتظار چنین موفقیتی را نداشتیم. قبل از آغاز این پروژه، هیچ نظری به آینده نداشتم. مانند خیلی جوان های دیگر بودم. تنیس بازی می کردم و اصلا نمی دانستم در زندگی می خواهم چکار کنم.
قطعا همه فکر می کردند که ما عقلمان را از دست داده ایم. من بعدا این را فهمیدم.
خانواده ام با من صادق بودند و گفتند: «به احتمال زیاد در این کار شکست خواهی خورد اما با این حال به تو کمک خواهیم کرد.» اما فکر می کنم، ما دو نفر واقعا مطمئن بودیم که موفقیت با ما خواهد بود.

دیرک بوکهولتز، دیگر بنیانگذار شرکت است و با اصرار می گوید: “من می گویم، اگر ایده خوبی دارید، آن را رها نکنید. خوشبین باشید. به ایده خود باور داشته باشید و سعی کنید آن را به واقعیت تبدیل کنید. حتی اگر وضعیت خیلی مساعد نیست، باز هم باید سعی کنید ایده خود را پیاده کنید.”

در شرکت centercourt، پس از هر سفارش اینترنتی، نحوه عمل دقیقی پیاده می شود: کالای مشتری در انبار بزرگی با بیش از صد هزار محصول مختلف انتخاب شده و سپس سفارش مشتری آماده می شود. از زهکشی گرفته تا حکاکی بر روی راکت به کمک یک دستگاه لیزری.

اما جدا از شرکت اینترنتی و فروش آنلاین، centercourt به یک جامعه دوستداران تنیس تبدیل شده است. انتقادها و پیشنهادهای مشتری، گنجینه بزرگی برای این شرکت است.

هنگامی که در انبار شرکت ره می رویم، مایکل مارتِنس راکت هایی را نشان می دهد و می گوید: “این راکت های آزمایش است. قبل از خرید راکت تنیس شما می توانید آن را تست کنید. یعنی قبل از خرید می توانید هر راکتی را که دوست داریم قرض بگیرید. یک مبلغ کمی برای اجاره می دهید. برای چهار روز، 6.96 یورو. سپس می توانید راکت را پس بدهید یا اگر آن را خریداری می کنید، ما پول اجاره را به شما را پس می دهیم.”

برای موفقیت باید آنچه را که می فروشید دوست داشته باشید. دیرک و مایکل همیشه عاشق تنیس بوده و هستند. هر موقعی که می توانند، تنیس بازی می کنند و مانند دیگران، نظر خود را در مورد محصولات، از طریق اینترنت ارسال می کنند.
نکته ای که مورد پسند علاقه مندان تنیس قرار گرفت این است که رابطه کاربران و سایت centercourt و نظر مردم در مورد کالاها به هیچ وجه تحت تاثیر فشار یا تبلیغات تولیدکنندگان قرار نمی گیرد و بنا به درخواست آنها هدایت نمی شود.

دیرک درباره نحوه بازایابی می گوید: “برای بازاریابی ما روش های گوناگونی داریم. عرصه های متفاوتی برای فروش داریم. در کشورهای مختلف می فروشیم و در فیس بوک هم خیلی فعال هستیم. در حال حاضر بیش از هشتاد و پنج هزار دوست داریم. یعنی در اروپا بزرگترین جامعه دوستداران تنیس در فیس بوک را داریم. یک کانال یوتیوب هم داریم. به علاوه یک وبلاگ داریم و ویدیوهای زیادی در مورد کالاهایمان تولید می کنیم. ما آزمایش های خودمان را انجام می دهیم.”

اما centercourt تنها به دوستداران اینترنتی خود فکر نمی کند و می خواهد در قلمروی خود یعنی در منطقه شهر روستوک هم فعال باشد. بنیانگذاران این شرکت هرگز به فکر ترک روستوک نخواهند بود و نسبت به مردم این منطقه احساس مسئولیت می کنند. به این لحاظ، دیرک می گوید: ““ما از جمهوری آلمان شرقی سابق هستیم و خوشحالیم که اتحاد دو آلمان به خوبی انجام شد. مطمئنا نسبت به همکارانمان احساس مسئولیت می کنیم و افتخار می کنیم که در روستوک هستیم و این همه شغل خوب ایجاد کردیم. ما یک تیم خیلی خوب، جوان و بسیار فعال داریم.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جایزه توسعه بین المللی یورونیوز برای وبسایت راهنمای اینترنتی سفر