مدیر عامل شرکت اف اکس: منافع همسو با منافع مشتری

مدیر عامل شرکت اف اکس: منافع همسو با منافع مشتری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تاثیرات بحران مالی فعلی، از بانکهای بزرگ دولتی و بودجه های دولتی گرفته تا معاملات پرریسک و قرضهای بی حساب و کتاب، در حوزه های گوناگون اقتصادی آشکار شده است.

اف اکس پرو یکی از شرکتهای موفق مبادله ارز در سراسر جهان است و تبلیغات وسیع خود را از طریق تلویزیونهای معتبر دنیا از جمله یورونیوز انجام می دهد. به همین منظور خبرنگار یورونیوز علی شیخ الاسلامی با مدیر عامل این شرکت، کارالامبوس سیمولوفیتیس گفتگویی انجام داده است.

یورونیوز: آیا به نظرتان رکود اقتصادی بر حجم مبادلات “اف اکس پرو” و عملکرد کلی آن تاثیری داشته است ؟

کارالامبوس سیمولوفیتیس:” فکر نمی کنم که رکود اقتصادی نقش مهمی در حجم مبادلات اف اکس پرو بازی کند. آنچه مهم است، بیشتر نوسانات بازار است. نوسانات بیشتر، حجم مبادلات بیشتری را بهمراه دارد. طی شش ماه گذشته بازار آرام شده. این زیاد ارتباطی با رکود اقتصادی ندارد بلکه بیشتر به رابطه عدم قطعیت در موقعیت یورو و دلار است که آیا در سالهای آتی بعنوان ارز غالب خواهند بود یا نه.”

یورونیوز: آیا می توان گفت بدلیل بحران مالی، مشتریان شما ریسک بیشتری را متحمل می شوند یا رفتارشان محافظه کارانه تر شده است؟

کارالامبوس سیمولوفیتیس:” در صنعت اف اکس تغییرات بصورت روزانه وجود دارند. بطور کلی آنها روش محافظه کارانه ای دارند. با این حال در زمان عدم قطعیت اقتصادی به مانند آنچه که در یونان اتفاق افتاد و یا مشکلات یورو، مشتریان از لحاظ معاملاتی فعالتر و لحظه ای تر می شوند . بطوریکه مثلا در طول یک ماه می بینید آنها محافظه کارتر عمل می کنند و وقتی اخبار جدید را می شنوند اقداماتشان در بازار شدت می گیرد.”

یورونیوز: اف اکس پرو به سمت الگوی نمایندگی حرکت کرده است. این به چه معناست؟

کارالامبوس سیمولوفیتیس:” عبارت سحرآمیزی وجود دارد که می گوید: منافعتان را با منافع مشتریانتان همتراز کنید. تفاوت در الگوی نمایندگی در این است که شما با مشتری برای مشتری دیگر معامله و چانه زنی می کنید که در تضاد با الگوی “بازارساز” است که تضاد ذاتی منافع در آن وجود دارد. زمانی که مشتری ضرر می کند شما پول بدست می آورید و برعکس وقتی شما ضرر می کنید مشتری پول بدست می آورد. تفاوت بسیاری میان الگوی نمایندگی و شیوه“بازارساز” وجود دارد.”

یورونیوز: خریداران شما چقدر آگاه هستند؟ آیا هیچگونه تجربه تجاری دارند؟ آیا قبل از اینکه برایشان حساب باز کنید سابقه آنها را بررسی می کنید؟

کارالامبوس سیمولوفیتیس:“البته که سابقه آنها را بررسی می کنیم. آنها روز به روز آگاه تر می شوند و ما سعی می کنیم تا حد امکان و از طریق آموزش، اینترنت و کتابخانه های آنلاین به آنها در این راه کمک کنیم. بنظرم نکته مهم این است که طی سالهای آینده آگاهی و دانش مردم تا حد زیادی افزایش می یابد. می دانید این زیبایی الگوی نمایندگی است. در این مدل منافع شما و مشتریان در یک جهت قرار دارد. شما مایلید تا آنها برای مدت زمان طولانی تری معامله کنند و البته در معامله هایشان برنده باشند و زمان بیشتری با شما باشند. برنامه چند ماه آینده آموزش دادن بیشتر آنها و بالابردن تجربه های آنها در جهتی است که معاملات سودآورتری داشته باشند. الگوی فعلی بگونه ای است که رایانه ها همه کارها را انجام می دهند اما با اضافه کردن استراتژی آموزشی به ابزار آموزشی موجود شما مسئله روانی قضیه را برای آنها حل می کنید، و از طرفی مشتری سودآورتری هم خواهید داشت. مشکل این است که مشتریان کوچک همیشه می خواهند بازرگانان خوبی باشند اما بدلیل این همه اتفاقاتی که در روز می افتند و نوسانات بازار ارزممکن است براحتی بازنده شوند. بنابراین ما با تلاش زیاد سعی می کنیم تا این روند را برعکس کنیم و سود بیشتری را عاید مشتریانمان گردانیم.”

یورونیوز: اما شما موافق این گفته هستید که ریسک تجارت در بازار فورکس (بورس پول) بسیار بالا است؟ و کسی مثل من که هیچ سابقه ای در این زمینه ندارد، محکوم به از دست دادن همه چیز است ؟ این درست است؟

کارالامبوس سیمولوفیتیس:” اصلا موافق نیستم. این بازار فورکس نیست که احتمال ریسک در آن وجود دارد بلکه شیوه بکار بردن ابزارهای اقتصادی نظیر پول قرضی بیشتر برای خرید بیشتر و همینطور گسترده تر بودن حوزه های سرمایه گذاری است. بصورت کلی نوسانات بازار ارز خیلی کمتر از نوسانات بازار بورس است. وقتی شما از این ابزارهای اقتصادی استفاده می کنید یک درصد تغییر در بازار ارز برای شما مساوی می شود با صد درصد تغییر، حالا یا به نفع شما یا به ضرر شما. در واقع استفاده از این ابزارهای اقتصادی نظیر قرض بیشتر و گستردگی بیشتر حوزه های سرمایه گذاری است که ریسک بازار اف اکس را بالا می برد نه بازار. اگر افراد بتوانند از ابزارهای مختلف در برهه های زمانی متفاوت به درستی استفاده کنند خوب است. مثلا در حالت نوسان شدید استفاده از ابزارهای محدودتر بهتر است. برای اینکه اگر جریان بازار یک درصد به ضررتان شود، شما که با پول قرضی صد برابر بیشتر از سرمایه واقعی تان سرمایه گذاری کرده اید، یا همه را از دست می دهید یا با یک درصد تغییر، یکدفعه سودتان دو برابر می شود.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هاوینگ بیت‌کوین چیست و چرا مهم است؟

قیمت بیت‌کوین به بالاترین میزان خود در ۲۷ ماه گذشته رسید

تهدید تازه حوثی‌ها و انحراف مسیر نفت‌کش‌ها در دریای سرخ؛ قیمت نفت افزایش یافت