بزرگترین بانک فرانسه شعبه مصری خود را می فروشد

بزرگترین بانک فرانسه شعبه مصری خود را می فروشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ب ان پ پاریبا، بزرگترین بانک فرانسه موافقت کرده است که شعبه مصری خود را به بانک امارات ان بی دی بفروشد. بزرگترین بانک در امارات متحده عربی پانصد میلیون دلار پیشنهاد خرید داده است که این رقم حدود یک و نیم برابر ارزش دفتری این بانک است.

بانک امارات ان بی دی می خواهد طی سه تا پنج سال آینده، درآمد خود را از محل عملیات بانکی بین المللی، از پنج درصد کنونی به بیست درصد افزایش دهد. این بانک که 56 سهامش متعلق به دولت است و همچنان از روند فزاینده بدهی های دولت رنج می برد، در تلاش است خود را از ریسک ناشی از وضعیت اقتصادی داخلی در امان نگه دارد.

مصر قطعا فرصتی برای رشد این بانک فراهم می آورد. جمعیت آن ده برابر امارات است و برغم بی ثباتی سیاسی، مصری ها بیش از پیش از بانکها وام می گیرند.

فروش شعبه ب ان پ پاریبا در سه ماهه نخست سال 2013 به انجام خواهد رسید. این شعبه از ماه ژوئن گذشته به فروش گذاشته شده بود که این خود گویای عدم واکنش بازار در پاریس در روز پنجشنبه است.

هفته گذشته بانک سوسیته جنرال نیز اعلام کرد شعبه مصری خود را به یک بانک قطری می فروشد. بانک دیگر فرانسوی، کردیت اگریکول هم ممکن است بزودی چنین کند. بانک های فرانسوی که با خطر ناشی از بحران بدهی ها در اروپا روبرو هستند، دارایی های غیراستراتژیک خود را می فروشند تا سرمایه شان را تقویت بخشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"