گنج مافیای سابق سیسیل در میان زباله ها

گنج مافیای سابق سیسیل در میان زباله ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از پردرآمدترین باندهای جرایم سازمان یافته، مافیای سیسیل ایتالیاست. آنها برای سرمایه گذاری و مخفی کردن سرمایه خود مرز نمی شناسد. گفته می شود که مافیای ایتالیا در آلمان، اسپانیا و رومانی هم فعالیت می کند. هنگامی که پای پولشویی به میان باشد، هر نوع سرمایه گذاری ممکن است.

دن ویتو چانچیمینو، شهردار سابق پالرمو که با مافیا همکاری می کرده، ثروت هنگفتش را در کدام کشور اروپایی مخفی کرده است؟

در حوالی بخارست، پایتخت رومانی، بین شهر گلینا و پوپستی لئوردی، اراضی به مساحت ۱۱۴ هکتار وجود دارند. این زمین ها به اجاره شرکت «اکورک» درآمده است. شرکت «اکورک» شرکت دفن زباله است و این زمین ها را به مبلغ ماهانه ۵۰۰۰ دلار اجاره کرده است.

این شرکت، به دنبال یک تغییر سازمانی در سال ۲۰۰۴میلادی، تبدیل به یک شعبه فرعی شرکت رومانیایی «آجاندا ۲۱» شد. آجاندا ۲۱ در بخارست واقع شده است. رسانه های در رومانی در مورد شرکت اکورِک صحبتی به میان نمی آورند و گفته می شود سرمایه آن پاکیزه است.

مقامات قضایی ایتالیا ادعا می کنند که پول سرمایه گذاری شده در رومانی بخشی از ثروتی است که دون ویتو، شهردار سابق پالرمو از طریق همکاری مافیا با مقامات ایتالیایی از آن خود کرده است.

مدیر شرکت اکورک ویکتور دومبروفسکی نام دارد و به ندرت در رسانه ها ظاهر می شود. مطالب زیادی در مورد زندگی و روابط کاریش نوشته نشده است. گفته می شود که او سابقا افسر سازمان جاسوسی رومانی بوده است. در نتیجه برای سرویس های مخفی کار می کرده و ارتباطهای زیادی با آدمهای مهم، سیاستمداران، تجار و اصحاب رسانه در رومانی دارد.

به گفته حقوقدانان رومانیایی پیدا کردن سررشته این ثروت در رومانی کاری بس دشوار است. مقامات دولت رومانی می گویند پیش از پایان تحقیقات نمی توان از این مسئله حرف بزنند. سازمان مبارزه با مافیا و جرایم سازمان یافته در رومانی، موسوم به “دیکوت” می گوید در این راستا مشغول همکاری با دستگاه قضایی ایتالیا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارگران نامرئی در مزارع اروپا؛ حقوق کم، استثمار و در معرض خطر سلامت

زغال‌سنگ، طلای سیاه یا بلای جان لهستان؟

مسیر بالکان غربی، دروازه جدید مرگ برای پناهجوها