گفتگو با نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا و ریچارد کوربت، مشاور رئیس شورای اروپا

گفتگو با نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا و ریچارد کوربت، مشاور رئیس شورای اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واکنش به اظهارات آقای کامرون، درصحنه سیاست بریتانیا، درمجموع، مثبت بوده است.

با ماهواره ازنایجل فاراژ، رهبر حزب مستقل بریتانیا در لندن که مخالف اتحادیه اروپاست پرسیدم که نظرش نسبت به وعده برگزاری رفراندوم که همواره خواهان آن بود چیست، و آیا با آن موافق است ؟ او گفت:

نایجل فاراژ:” تمام ساختار سیاستهای بریتانیا امروز عوض و راه برای خروج از اتحادیه اروپا گشوده شد. من سالها در این جهت فعالیت کردم. حداقل از این بابت خوشنودم. در واقع، آنچه آقای کامرون کرده این است که برای پنج سال آینده، این روند را براه انداخته است. اگر او انتخابات را ببرد، پس از مذاکره با اتحادیه اروپا، پنج سال دیگر طول می کشد که روی آن رای بگیریم. این کافی نیست.”

یورونیوز: چرا نه؟

نایجل فاراژ:” من الان رفراندوم می خواهم. خسته شدم که هر روز پنجاه میلیون پوند (لیره استرلینگ) به این سازمان ( اتحادیه اروپا) دادم. نگران مزرهایمان هستم که از سال آینده بروی رومانی و بلغارستان باز می شوند و در سطح جهانی، بازرگانی ما با سایر نقاط محدود شده است. رفراندوم باید قبل از انتخابات عمومی برگزار شود.”

یورونیوز: اما نکاتی که آقای کامرون می خواهد در مورد آن مذاکره کند، چیزی نیست که بشود یکشبه بروی آن رای داد. باید مذاکره کرد و امکانات را سنجید.

نایجل فاراژ:” خیلی ساده است. اگر عضو اتحادیه اروپا باشید، نمی توانید بر کشورتان حکومت کنید. این لب قضیه است. هفتاد و پنج درصد قوانین ما را اتحادیه اروپا تعیین می کند. بالاترین مرجع قضایی ما در بریتانیا نیست، بلکه دیوان عالی اروپاست. کنترل مرزهایتان در اختیارتان نیست زیرا درهای کشور را بسوی کشورهای فقیرتر اروپای شرقی باز گذاشته اید. بنیادا، این موضوع به حق حکومت بر خود و دموکراسی مربوط می شود.”

یورونیوز: اما بریتانیا می خواهد در قلب اروپا بماند تا از مزایای آن مستفید شود. خروج این کشور از اتحادیه برایش بسیار گران تمام می شود.

نایجل فاراژ:“ما هیچ سودی از عضویت در اتحادیه نمی بریم. در مقررات دست و پا گیرمی افتیم که به واحد های تجارتی کوچکمان لطمه می زند. قوانین حفظ محیط زیست سرسام آور است و کارخانه هایمان را مجبور کرده به هند و دیگر نقاط بروند…و در مقابل همه این به اصطلاح مزایا، باید صادرات اتحادیه را به داخل کشور راه دهیم و روزانه پنجاه میلیون پوند هم به اتحادیه بپردازیم. بریتانیا هیچگونه منفعتی از عضویت در اتحادیه نمیبرد.”

یورونیوز: اما پنجاه درصد صادرات بریتانیا به اتحادیه اروپاست.

نایجل فاراژ:” این درصد همه سالیانه کمتر می شود. اتحادیه اروپا کند است، پیر است و در چاله بحران مالی مانده است . ممکن است ده سال بطول بیانجامد که از آن بیرون بیاید. ما چهل سال پیش مرتکب یک اشتباه تاریخی شدیم. فکر نکنید ضد اروپایی هستم. من می خواهم که با اروپا تجارت کنیم، می خواهم با آن همکاری و با استاندارهای معقول توافق کنیم، اما این حرکت باید توسط یک کشور مستقل انجام شود و قدرت کشور به نهادهای غیر منتخبی مثل کمیسیون اروپا منتقل نشود.”

یورونیوز: نایجل فاراژ، متشکرم.
———-
…و اکنون در استودیوی یورونیوز در بروکسل با ریچارد کوربت، مشاور سیاسی هرمن ون رامپویی، رئیس شورای اروپا هستم. آقای کوربت، آیا اتحادیه اروپا از نکات مورد مذاکره که آقای کامرون به آنها اشاره کرد، مطلع است؟

ریچارد کوربت:“اتحادیه اروپا، قطعا از آنچه دولت آینده بریتانیا خواهان مذاکره در مورد آنهاست، بی اطلاع است. او نگفته که در صورت انتخاب مجدد و ادامه این راه، چه نکاتی را با اتحادیه مطرح خواهد کرد.”

یورونیوز: تصور من این است که آقای کامرون هم خدا را می خواهد هم خرما را. آیا یک عضو اتحادیه می تواند در برخی موارد عضو اتحادیه باشد و در برخی نقاط نباشد؟

ریچارد کوربت:” در کل، خیر! در گذشته، مواردی بوده است که ما در زمینه های همکاریهای جدید مثل وجه رایج یا مقررات “شنگن” این گزینه را باز گذاشته ایم. از همان ابتدا، همه اعضاء با اینها موافقت نکردند، اما تاکنون موردی نداشته ایم که عضوی بخواهد از زمینه های همکاری با اتحادیه کنار بکشد. این حرکتی جدید است.”

یورونیوز: پس اگر مردم بریتانیا علیه عضویت در اتحادیه رای بدهند، این برای این کشور و برای اتحادیه اروپا چه مفهومی خواهد داشت؟

ریچارد کوربت:” اگر مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه رای بدهند، این کشور در انزوا قرار خواهد گرفت، از دسترسی به بازار عمده صادراتش محروم و روابطش با همسایگانش که سالها در یک چهارچوب مشترک با آنها کار کرده، قطع خواهد شد.”

یورونیوز: زیانهای اتحادیه اروپا چطور؟

ریچارد کوربت:” اتحادیه یکی از اعضای برجسته خود را از دست خواهد داد. همانطورکه ماه گذشته آقای ون رامپویی گفت، مثل آن خواهد بود که یک دوست سر به بیابان بگذارد.”

یورونیوز: ریچارد کوربت، متشکرم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟

یک نظرسنجی: اکثر بریتانیایی‌ها اکنون موافق پیوستن مجدد به بازار واحد اتحادیه اروپا هستند