کنوانسیون پیشگیری از خشونت علیه زنان شورای اورپا؛ ابزار قضایی موثر

کنوانسیون پیشگیری از خشونت علیه زنان شورای اورپا؛ ابزار قضایی موثر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این برنامه از “سخن شما” به خشونت خانوادگی علیه زنان و مبارزه با آن اختصاص دارد. یک پرسش کننده اروپایی از کارشناس برنامه می پرسد:“شنیدم از هر پنج زن در اروپا، یکی قربانی خشونت خانگی است، آیا درست است و در این رابطه چه اقدامی می توان کرد؟”

کارشناس برنامه، کولت د تروی، مدیر لابی اروپایی دیده بان خشونت علیه زنان پاسخ می دهد:“بله از هر پنج زن در اروپا، یکی قربانی خشونت یا دقیقتر بگویم قربانی خشونت خانگی است، به عبارت دیگر مرتکبین این خشونت ها شوهران، شریک زندگی و یا شوهران سابق هستند. اضافه می کنم این خشونت ها انواع گوناگون دارد، بعنوان مثال تجاوز؛ در بلژیک روزانه 8 مورد شکایت از تجاوز به پلیس ارسال می شود. هدف ما بالا بردن آگاهی در اروپا است، چرا که در مقیاس اروپایی فعالیت می کنیم. تلاش ما مبارزه با مشکل روند افزایشی در آمار زنانی است که کتک می خورند یا به قتل می رسند. گفته می شود در اروپا، روزانه هفت زن توسط شوهر، شوهر سابق یا شریک زندگی اش به قتل میرسد. این روند باید متوقف شود. ما از اروپا می خواهیم با اعمال یک سیاست راهبردی واحد در مقیاس اروپایی، همه زنان را مورد حمایت قرار دهد، یک سیاست راهبردی واحد اروپایی که شامل قانونگذاری و برنامه عمل باشد. ما خواستار تعیین سالی به نام سال خشونت علیه زنان در اروپا، خواهان گفتگو در این باره و یافتن تدابیری برای پیشگیری از آن هستیم.

و در پایان از دولتهای عضو اتحادیه می خواهیم کنوانسیون جدید شورای اروپا پیرامون پیشگیری و مبارزه با خشونت علیه زنان را به رسمیت بشناسند. این کنوانسیون شامل استاندارد های پایه ای و بسیار مهمی است و از همه کشورهای اروپایی می خواهیم آنرا تصویب کنند.

برای طرح سوال تان در برنامه“سخن شما” روی لینک زیر کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها