آیا شانسی برای پاپی غیر اروپایی وجود دارد؟

آیا شانسی برای پاپی غیر اروپایی وجود دارد؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرنگار ما با یکی از مردان کلیسا درباره انتخاب پاپ جدید گفتگو کرده است.

یورونیوز: پدر راجرز چه نظری درباره نشست کاردینال ها دارید؟ نشستی که در نوع خود بی نظیر است؟

فکر می کنم دوران هیجان انگیز و امیدوار کننده ای را برای کلیسا طی می کنیم. دوران شروعی دوباره، شاید بتوان کار تازه ای کرد. بنابراین امیدواریم به این نشست. فکر می کنم بسیاری دیگر نیز از معتقدان حال و روز ما را دارند.

یورونیوز: آیا زمان انتحاب پاپ از قاره ای دیگر مثلا از آمریکای شمالی نرسیده است. کاردینالهای شمال آمریکا دراینباره نظر مساعدی دارند.

حتما. فکر می کنم مردان آمریکای شمالی قابلیت های زیادی دارند اما فکر نمی کنم کسی انتخاب پاپی از آمریکای شمالی را داشته باشد.

یورونیوز: به این دلیل نیست که اکثر نامزدهای آمریکایی مصلح هستند و اروپایی ها محافظه کار و سنت گرا و به همین دلیل هم کلیسای کاتولیک هم چنان می خواهد قدرت را به محافظه کاران بدهد؟

برای من که اروپایی نیستم مردانی که خارج از این قاره هستند می توانند امیدهای زیادی را برایمان به ارمغان بیاورند. فکر هم نمی کنم که واتیکان لزوما نیازی به رهبری اروپایی داشته باشد و دلیلی ندارد به خاطر اینکه واتیکان در اروپاست حتما رهبر آن هم اروپایی باشد.

یورونیوز: چه نظری راجع به گرایشهای مختلف دارید. آیا فکر می کنید عادی است که در راس واتیکان مثل تمامی نهادهای بشری اختلافات زیادی وجود داشته باشد. یا معتقدید که اختلافات برای کلیسا مضر هستند، چرا که کلیسا یگانه است و نباید مانند دیگر نهادهای بین المللی و جهانی اداره شود.

فکر می کنم حتی اختلافها نمی توانند چهره مقدس و الهی کلیسا را خدشه دارکنند. به هیچ وجه اینگونه نیست. کاری که ما می کنیم تصمیم گیری درباره یک سنت تعریف شده است. انتخاباتی در کار نیست و روندی سیاسی در میان نیست. این مردان از خدا می خواهند تا برای کلیسا رهبری تعیین کند و اختلاف آنها یعنی عبادتی دوباره تا ازخدا بخواهند در این انتخاب کمکشان کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واتیکان بر ممنوعیت فراماسون‌ شدن کاتولیک‌ها تاکید کرد

پوستر مسیح «زیادی خوشتیپ» در اسپانیا جنجال‌ساز شد

پاپ فرانسیس بر غسل تعمید فرزندان زوج‌های همجنس‌گرا در کلیسای کاتولیک مهر تایید زد