انتخاب پاپ جدید و نشست سران اروپا در مجله هفتگی

انتخاب پاپ جدید و نشست سران اروپا در مجله هفتگی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اولین خبر درباره انتخاب پاپ جدید است. کاتولیک ها در حال حاضر یک رهبر جدید دارند که آرژانتینی است و می توانند به خوبی مراسم عید پاک رابرگزار کند. البته پاپ علاوه بر برگزاری این آیین معنوی ، چالش های متعدد دیگری را پیش رو دارد. موضوع انتخاب پاپ جدید، پاپ فرانچسکو را می توان مهمترین موضوع خبری هفته جاری دانست که حتی نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز تحت الشعاع قرار داد.

این هفته نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در بروکسل برگزار شد. تصمیمات اتخاذ شده در نشست، بر موضوع ریاضت اقتصادی در کشورهای اروپایی متمرکز بود، موضوعی که اعتراض همزمان شهروندان اروپایی در بروکسل را نیز به همراه داشت. پیام “ریاضت کمتر، همبستگی بیشتر” پیام اروپاییانی بود که همزمان با اجلاس سران اتحادیه اروپا برای اعتراض به بروکسل سفر کرده بودند. پنج سال از آغاز بحران اقتصادی می گذرد، اصلاحات ساختاری چندان به پیش نمی رود و بحران به تدریج کشورها را دربرمی گیرد و میلیون ها اروپایی در ناامیدی به سر می برند. در اجلاس بهار، رهبران قصد دارند به اتحادیه اروپا تحرک جدیدی بدهند، اما سوال این است که آیا وعده ها تحقق می یابد و برنامه های اشتغال عملی خواهد شد؟

همزمان با برگزاری نشست سران، رسانه ها از واکنش منفی نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ به مصوبه رهبران اتحادیه اروپا برای بودجه اروپا طی سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ خبر دادند. این مصوبه در ماه فوریه تصویب شده بود .

دستور کار هفته آینده به این شرح است:
روز دوشنبه، یکی دیگر از نشستهای وزیران کشاورزی و شیلات اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می شود.
در همان روز دادگاه میلان، حکم نهایی پرونده اخلاقی سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا را اعلام خواهد کرد.

روز جمعه و شنبه، در دوبلین، وزرای امور خارجه ۲۷ کشور اروپایی جلسه ای غیر رسمی خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت اسپانیا پس از رای دادگاه علیه قرنطینه مادرید، وضعیت اضطراری اعلام کرد

طرح گشایش اقتصادی در دست‌انداز؛ نوسان صعودی دلار به بازار تهران بازگشت

بیشتر افراد آزمایش شده در برگامو ایتالیا پادتن کرونا دارند